frallorna

Alla inlägg den 30 mars 2022

Av Lena - 30 mars 2022 17:05


Började morronen med ett stort sprätt elände, många sömmar som måste upp för att jag ska kunna göra 2 längder av 2 kappor  till köksfönstret & av med en förfärlig garnspets, men kommer bi fantastiskt när den hänger där, ljuvligt färgsprakande  



Tog "rast" & vi tog en promenad i sol & kyla, ja eller promenad & promenad, han ville bara hem igen



Har äntligen tagit ner min "svärmors" strykbräda från ladan & på den fanns massa "kraffs" som skulle slängas men som jag ville spara, då för 1 år sedan, nu kom det hem hit, massa gamla recept från svärmor  hon var en sån som stickad alltid, virkade, vävde, bakade lagade mat & ja ALLT en husmor skulle kunna förr i tiden, då hon jobbade som "piga" & så blev hela hennes liv, hon var en mästare i allt hon tog sej för med, virkade min Brudkrona, ja en allkonstnär var hon  


 


Detta halsband & örhängen hon köpt från en slöjdare i Söderbärke följde med in, ingen aning om vilket matrial? men så kom jag på att jag skulle testa det...



... alltså så fint!!   



Mitt finaste Loppisfyn jag fyndade för 2 kr för många år sedan i Bjurbäcken, den lilla Pinockio? dockan som passar i hjärtat  


Ja annars har inte mer blivit av, gosat med en Unge som inte ville ut förens på middagen pga kylan, myst med Malte & bara sprättat & sprättat & ska börja sy i morrn


Såg ni Husdrömmar nu sist? alltså älskar människor som vågar (behöver ju inte vara så stora förndringar so i programet  ) men som vågar följa sina drömmar -ett fint tipps  på SVT ifall ni vill se något farsinerande  


Kylslaget som sagt -9 i morse men kyleffekten blev -12, nu bara -3 & snart kommer ett snöoväder in över oss, ja ett sånt som går över fort, som tur är...


 


... snyggt är det åxå, än så länge ha ha


                        Kram på er    



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards