frallorna

Alla inlägg den 9 mars 2022

Av Lena - 9 mars 2022 21:27


Fick en så vacker & skir Kungsängslilja i lördags när vi hade middag här, hoppas jag kan hålla liv i den tills jag kan plantera ut den   



Igår fyllde min ja man kan väl säga far år, fast han kom in i bilden när jag var 6 år & funnits alla år då min riktiga far aldrig fanns, Grattade med olika Lotter & så blev det gofika   



Jag fick bl.a. en nygräddad sagolikt god mandelpaj som toppades gott 



Tackade för oss, Malte & jag &...



... svängde förbi brorsan som var i garaget, den kepan till vänster är efter morfar  



Handlade & stannade till för en Kyrkparkspromenad...



 



Hemma igen & jag swichade ihop en vegangratäng till mej, den blev super 



I morse hade vi mys stund som alltid Ungen & jag...




... han är så söt & vacker & kan inte se mej mätt på honom... tvätta tvätta liten tass  


Ja så åkte jag in till stan igen, då jag glömde lite, men nu har jag fyllt på lagren så jag slipper åka in på 2 veckor tror jag, alltså nu kostar ju bränslet mer än man någonsin kunnat tro!  kanske får detta lite samma effekt som när vi hade covid? mins ni hur atmosvären blev ren, Delfinerna simmade in i Venedig osv...



Hemma igen & vi tog oss en promenad & HÄR just här kunde jag helt plötsligt känna bark/träd/skogs lukt, blev heeeelt euforisk  & min första tanke kom, undra om jag kan få känna doften av syren, gräsklipp & hägg igen... ja nog för att man ska vara optimist, men önskat det i 5 år nu utan resultat...



... vi knatade vidare & Malte var lös & värmen på...



... satte mej på en stubbe & njöt...



Var in på Jula & köpte denna sååå mjuka hund/kattbädd... Ungen såg den med skeptiska ögon, lyfte i honom...



... alltså den är sååå farlig! ja han är då ett "vanedjur" när jag för ett tag sedan gjorde i ordning hans ute igglo då snön blött den, så tog det 10 dagar innan han vågade sej i den igen! pust bökiga Ungen!  & vart liger han nu då? jo på soffan... 


Ja ja, men en vacker dag kommer "polätten" trilla ner  


I morrn en utflykt, trots dyrt bränsle


                        Varm kram   


   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards