frallorna

Alla inlägg den 13 mars 2022

Av Lena - 13 mars 2022 16:22


Ungen & jag i köket tidigt i går morse...



... så njutbart att ligga där på köksoffan & se på fåglarna & plötsligt swichar en skata förbi med et stor pinne i näbben, det är alltså dax att se över deras bon? tittade omgående upp på det boet utanför köksfönstret & jo där satt en av paret & fipplade med det, ser ni!



Ja så blev det vanliga, gubbens ärende i Hedemora, handlade lite kvällsgott över disk på Hemköp & sedan iväg till Vikmanshyttan...




... luffsa på där & ha de skönt i solen...



... päronbitar & liiite kaffe för mej & annat för dom andra  




... nom nom nom...  




... & några hjärtan  


  Långbad & bubbel, Mellodifestivalen & Malte somnade skönt.

Jo visst är den vinnande låten med Cornelia jättevacker  men jag gillade ju Lisa Miskofskys låt, men tametusan är ändå inte Medina bäst!! alltså den ÄGER röstade & röstade... vacker text, medryckande, gulliga killar... men 3:dje plats, å andra sidan kommer den höras ofta, som Lisas även gör & ja livet går ju vidare...



Lång sovmorron för dom 2 gubbarna M & M, medans jag vaknade tidigt & vi *gubbenUngen* & jag myste på i köket  


Vid 13.30 packades ryggan & vi for iväg till en vacker dunge, tjoffsig & svårgådd snö en bit...



... sedan problemfritt & underbart...


... gubben kom släpandes med ett -bord- ...



... blev ju helt perfekt! & vi lät det stå kvar    






 

Gofika, lite halvfrusen men det spelade ingen roll sa Malte  & ja vi äter från samma sked, ingen basillskräck



 



Solade, lufsade på & njö i en timme    


Tänk att det skulle ta nästan 2 år att fatta hur man laddar upp film på bloggen, Tack Tezz för hjälpen   hade aaaaldrig kunnat ens tänka mej att det skulle vara så fullkomligt otroligt kompliserat att infoga en filmsnutt, gösses...  men nu har jag lärt mej & hädanefter blir det en snutt här & där, ser bakåt i tiden några år här på Bloggen, då var det enklare & jag filmade mycket & dom filmerna är jag så otroligt värdefulla & så lycklig över idag, jag suger verkligen i mej av att se deras lek & glädje 


MEN! från min gamla dator, ja den är 12 om inte 13 eller 14 år, där går det inte att se filmerna, men från mobilen går det utmärkt, måste bero på ålderdomen som datorn besitter  




Gomat kvar från igår, tv repriser, sett Skidskytte & lite från Falun-stan nästgårds


                       Kram mina fina i solen   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards