frallorna

Alla inlägg den 26 mars 2022

Av Lena - 26 mars 2022 16:47


Fredag morron efter nattjobbet, tänkte att vägen i byn skulle vara torrare då, men ack så jag bedrog mej   




Smygfotade fina sonfamiljen  



Vaknade idag kl 06.30, kl 07 satte jag på radion & njöt av slagers från 60 & 70 talet, nostalgin flög genom huvudet  sedan Ring så spelar vi & Ungen njöt i stora drag av mys & kliande  



Alltså det gick att göra ja vad säger man? skuggbilder? på duken, här en tjock dinosarie...



... & här en Tax  




Jag & mina fikon, blev plötsligt att googla dom & ack så nyttiga  det hade jag verkligen ingen aning om, men googla inte hur dom blir till på träden, för då spyr man  fast jag måste intala mej att dom förökas av sej själva  lixom mitt gör & det tror jag för jag har fått en andra skörd en gång, det trivs & går inte att ta död på, nya blad så in i vasens nu & ska få ny jord i vecka



Så blev det den sedvanliga vändan som slutar i vackra Vikmanshyttan, promenad & fika... 





Winerbröd, Tack sa Malte... 



For hemåt & njöt av åkrar fulla av tranorna & svanar...




Vackert, men undra vad dom säger i morrn?? ikväll drar nämligen ett snoväder in över norra Dalarna som sedan under natten drar söderöver... men inget att gräma sej över, det kommer ju i alla fall...



Mysfärd med bältessele såklart  


  Ja så i onsdags satte jag mina Luktärtor efter en natt i blöt & många har rotat sej redan & stuckit upp, sedan bästa näringen & gödsel, en hög pallkrage som åxå kommer grävas djup, skulle vara 8 frön i var påse men det var som tur var åt det bättre antalet & några fler  Ja sedan ska dom ut på altanen i plastpåsar, dom tål upp till 8-10 minus & då ska dom visst bli knubbiga & kraftiga, omplanteringar & knippsas, hoppas jag får lika fantastisk plantering som Viktoria Skoglund! jo föresten så ska dom gödslas extra med "guldvatten"   


Sam var nyss här & frågade farfar om han skulle "Veda?" hur gulligt  han menade såklart elda, ett väldigt förnyftigt ord må jag säja ändå  


Rosécava, SM skotercross, gomat, ett bad, Lats Dance -en lördagkväll-  


                   Kram kram     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards