frallorna

Alla inlägg den 3 mars 2022

Av Lena - 3 mars 2022 19:39


07.01 & en vacker morgon...



... Ungen & jag har kelat, pussats & myst i stugvärmen, ute var det några enstaka frostgrader, kändes kylslaget



Malte & jag tog en promenad lagomt tills byavägen geggat till sej...



... gick mot gångvägen som passerar byn... 



... men då var Malte redan smetig & grusig om benen, så det bidde en "nedre" duch



Fick hem Maltes vegitariska smakprovs godis idag, små hjärtan, han såg förbyllad ut när jag bjöd, men sedan ramlade polätten ner & dom var så goda  Svensproduserad & ekologisk  

ABSOLUT inget fel i denna bild, men den är inget för mej, för mej är det djuren jag vill hjälpa, & som ni ser kommer dom inte först när det gäller, lika alltid... men jag såg igår en organisation, dom hade dock inte swich & jag har bara det, såg en till som samlade ihop i Sverige, ska kolla vidare, för jag värnar om dom som inte kan ge sin röst hörd, dom som ofta glöms bort... tyvärr...


Mäniskan är väldigt ego, så känner jag...


Sådär ja, nu har datorn uppdaterat sej, vilket det gör flera gånger i veckan & det tar 3,5 timme, & att starta min ålderdomliga underbara bästa bärbara med tutch skärm tar 1.5-2 timmar, men jag har lärt mej nu att vara ute i tid  är glad så länge den håller, tror jag haft den i minst 12 år... & tänk hemska tanke att få en ny & lära om allt!  


  Nåja, nu har jag i alla fall hunnit swichat till djuren i Ukraina  till mat & medecin  vet i alla fall 2 djurhärbergen som bombats & många döda djur... & alla dessa vilda djur + vildhundar & katter... svårt nog som det är för dom  


Hjälper även cheltin i Rumänien bl.a med en slant då & då & en organisation i Sverige   


 

                            Varm kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards