frallorna

Alla inlägg den 18 december 2022

Av Lena - 18 december 2022 19:59


Idag för 40 år sedan skred vi in i Stora Tuna kyrka till Mendelssohns Brudmarch  Jag ser inte så glad ut, mins hur spänd & sååå nervös jag var...


 


Göran Isaksson sjöng en låt jag valt -Där rosor aldrig dör... han gjorde den fantastiskt vackert, men gösses, det har väl alltid varit en begravningslåt? inget jag förstod då  & gubben lät mej bestämma allt, litade fullt på mej, han hade inte så många egna ideer medans jag hade många   



När kyrkan var över kunde jag slappna av & sedan var festen bara härlig... 



Min sötaste syster var Tärna  




Det var ganska så olikt med mat & det mesta mot idag, här var efterätten koctailfrukt från konservburkar med grädde till  jo ja tackar


Vi ska gå hand i hand genom livet du & jag av Gunnar Wiklund sjön även Göran för oss på Hotell Persborg i Vikarbyn där vi hade festen, & det har vi gjort, hitills, uch så bräckligt livet är & jag tackar livet var dag & än mer att vi & famlijen & alla runt oss får leva & vara friska  



Både maten & musiken till tack, för vi är lika lyckliga ännu & kära som *klockarkatter* min underbaraste man, mitt hjärta min själsfrände      humorn är lika, vi skrattar & tokar oss som ingen skulle tro, lite stelare i kroppen & gråhåriga... bara...  



Ja annars har vi bara vart hemma hela helgen, badat, skålat, matat fåglar & Korre, idag regn igår lite blå himmel...



... Malte gillar kökets golvsäng nära elemäntet...



2 sköna, Ungen & Nubbe...


  ... uppgörelser som var en gång för 2 år sedan är borta (alltid Nubbe som började & Ungen stack om han hann annars försvarade han sej ytterst sällan, ingen slagskämpe) nu accepterar dom varandra helt, om än inte så dom tvättar varandra & ligger i samma bädd 


Nu till något annat, Vi såg igår 17 avsnitt på löpande band som en långfilm av årets JULKALENDER!!! alltså den har hyllats som ett storvärk & det är den åxå, heeeeelt fantastisk & vi båda var trollbundna, alltså 100 stjärnor av 10 möjliga  ligger ju på playen & lyxigt att få se nästan hela, i morse såg vi avsnitt 18  


Vi åkte iväg på eftermiddagen & köpte hämtmat, gott, & ska snart se Bröderna Nore'n Julkonsert på tv, ja dom hade ju en fantastisk föreställning i Leksand igår, men vi trivs bättre hemma... ja ja säjä då dä...


                         Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards