frallorna

Alla inlägg den 16 december 2022

Av Lena - 16 december 2022 16:48


Jobbat 3 nätter veckan som vart & samma elaka kyla hela veckan, dvs mellan minus 20-22 alla kvällar jag åkte, & ja dagarna gick inte under 14 dom heller...


 


... altenerade mellan Ungen & Malte & våra "golvsängar" & alltså i kökets golvsäng under bordet med änden mot elemäntet var ju bara uuuunderbar! hasade ner en bit & satte fotsulorna mot det heta elemäntet & somnade som en stock  & vaknade av Ungen mjuka pussar  Har vart lite kulen när jag kommit hem, fryssen, bilen var ju varm, men handlat & kutat mellan affär & bil & ut med Malte när jag kom hem


I morse kl 09.11 & brrrr ute men inne varmt & gott & inte alls hemska 16.8  som jag sagt, vi har vädringsluckan aningen öppen för cirkulation i huset  åkte till stan kl 10.30 & uträttade några ärenden & hemma igen var fortfarande  kallt & bistert som synes   & där på parkeringen på stora Coop satt dom, skator & kajor, letade efter mat & mitt hjärta smalt, som alltid, hade köpte en "bevingad" ost på extrapris & den rev jag raskt av plasten av & började bryta bitar, kladdade på sätet & hade ost ända upp under naglarna, körden några rader bort, får för mej att folk inte vill att man matar dom just där... hissade ner passagerarsidans fönster & kastade ut några hg fet ost & rullade därifrån & i backspegeln såg jag dom flyga dit & säkerligen chockade mötas av ett ost bord  det värmde mitt hjärta så det kokade        



Fyller på fågelmaten 2 gånger om dagen med frön nötter & lite ost & dom stora bevingade har åxå fått såklart  & så glad när Korre kommer! han brukar komma på förmiddagarna & äter sedan i minst en timme  här tog han en nöt & hoppade upp i lönnen



Här är klockan nästan 14 & skymningen börjar komma & röken från stans värmevärk går rakt upp...


Nu är min gubbe hemma sedan 14.30 & eldar för fullt, vi har druckit glögg istället för kaffe & kylan ger sej inte, men till sönd. eller måndag ska det vända & vi ska få plussgrader... kan ju vara skönt för dom vilda & folk att få värma upp sej lite...


Ikväll ska vi "Julbada" & avnjuta ett glas bubbel, lite oliver & kex  & sedan se några repriser på tv, för den bjuder inte på något speciellt vad jag kan se... följde såklart Filip & Fredriks gala i kvällarna 2, en på repris & den igår direkt, men attans... mina favoriter var allt Annika Lantz & Johar Bendjelloul   


Var rädd om era 4 fotade, Ungen har vart inne länge nu & Malte får såklart inte gå ut utan täcke, å andra sidan har han bara velat snabbkissa på gården  men man ser allt för många som inte förstår att även korthåriga vovvar fryser... klä av er själva får ni känna tänker jag då  


                  Kram & fin fredagskväll  


 



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards