frallorna

Alla inlägg den 3 december 2022

Av Lena - 3 december 2022 21:12


Blev en vända till gubbens vanliga bilskrot & 2 Loppisar minsan! de var sååå länge sedan sist... den finaste garagelängan  ...



... & det traditionella bilfikat efter en så hemsk kyla trots nollgadigt, fuktig så man frös till is, märkligt så den blev inte så lång   tråts att vi hade bra kläder på oss...



... vårat ljuvliga pusstryne  





Men så med snö i en av byarna vi åkte igenom (inte denna) rena rama Juletider där & så vackert! & liiite blått på himlen på förmiddagen



Nä Gustav Vasa sov & vaknar först nästa helg fick jag se, så vi åkte istället till stans bästa Thai & tog Take Avay med oss hem, Romme Alpins har i alla fall ett vitt pudertäcke i backarna



Men snälla nån! denna Apa ropade åt mej -Ta mej! kunde såklart inte motstå   



Denna mässingskrona är ju bara underbar, men som jag redan såg via ögonkänslan där, att den ljus kopps dimmentionen är inte den tex kronljus har, men köpte den ändå...


 Samma med denna jag visade 28 nov. fick jag se i går, en annan dimmention & när man ser på datumet så förstår man det, köpt 1967 för 5.60   kanske kan jag försiktigt skrapa av stearin längst ner, tittade på loppisarna efter gamla ljus, men dom var inte fina & har ju inte heller kollat på affärerna, nåja, det redar sej   Men oj! dessa glas har jag bara haft 2 av & ett lyckades jag kracha & nu hittade jag 7 st för 35 kr jaaaaa    



Ungens tablett med torrmaten & godiset, blötmaten på golvet, & ja hur gick det igår då när jag skulle krypa in under bordet?? men kära nån! tog långsidan in men fastnade då ryggen tog i bordskivan, så jag fick försöka mej på någon slags ålning? ändå slog jag i huvudet i varje träregel, & ropade -aj! -aaaaj -aj aj & till slut faaaan... & sedan fick jag ett skrattanfall så jag kissade på mej (lite)   där låg jag efter allt krånglande med typ 3 dec till bordsskivan & Pimpel poppers fulla huvudsvålen, men herregud... bastu blev det åxå... så in i vassens törstig mitt i natten men orkade faktiskt inte försöka ta mej ut & sedan in igen... ja jag tog mej knappt ens ut i morse heller, men tog främre vägen & for ut som en valross på golvet, det lutade ju neråt  


Nu har jag minskat bordet med en skiva så i alla fall huvudet är utanför & duken ska vikas upp så det blir lite luft... men Ungen, han myste på han, bra de & huvudsaken, min Guld Prins  funderar på att backa in från framsidan ikväll... -jo jag vet, detta spektakel skulle ni nog bra gärna vilja se   December & bulor fulla skallen  


De va då bättre förr må ja säja, men vill jag ha en tall i köket får jag lida pin & då väljer jag de här om än...    


-Ja ja säjä då dä...   


Bara myst sedan vi kom hem, kollat bra tv & skidor inte minst


                         Kram på er!  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards