frallorna

Alla inlägg den 2 december 2022

Av Lena - 2 december 2022 19:25

 


Jag måste erkänna, att jag är ingen lik... köket är Julklart nästan, julmys delux för mej  ... lite omöblerng, förlängde bordet lite & tog gardinläng nr 2 samma lika som den som för vardasrummet om ni mins & ovanpå en gammal ärvd ljuvlig från Svärmors Julduks samling jag ärvde   ...



... alltså jag har fått lagt kökets golvsäng under bordet för att få plats med Jul tallen som strax ska in, för Ungens & mitt mys...



... & alltså, gubben vill se när jag ska kravla mej in där under bordet ikväll för en ny era -Ungens & min nya sovplats    ja ja säjä då dä... men tänk när Ungen kommer in från kylan, att mysa ner sej där borta vid ett varmt elemänt med sin oranga trampfilt  jag ser enbart de mysiga & sköna med det hela & att vi strax får in vår fina Jultall, inte hur märkligt det är att den snart 60 åriga människa jag är sover under köksbordet  



Ja så har jag tvättat fönstren utanpå, stökat runt, såpskurat golv 2 gånger, tvättat trasmatttor, dammat, damsugit & skött om blommorna, gösses vad jag myst på & pysslat till Julmusik... & äntligen har Radio Dalarna börjat spela Julmusik mestadels av dagen, jag äääälskar Julmusik denna tid!



Adventskalendern detta år Kronprinsen som försvann, har inte sett en enda bra på så måga år, men denna tilltalar mej så in i vasssens!!! onekligen kanske liite läskig för dom minsta men inte för mej  Kärringen 60 år om drygt 1 månad men som känner sej som ... ja när jag var ung... märkligt de här med ålder... huvudet en sak kroppen & knoppen en annan sak, heeeelp!  



Älskar medeltida marknader, kände mej som hemma i denna miljö. Kalendern var så jag... kanske som Ornästugans evenimang i morrn blir, de där förr i tiden lixom   


 


Här hade jag fixat mysigaste kvällsmacka & bubbel till gubben när han försenat kom hem, & hade helt glömt bort att han skulle på Julbord med jobbet   ... så kvar blev Malte & jag, ächa då så trist...


Tog fram en bytta glass som Malte & jag myste i oss till Husdrömmar Cicilien på playen... vilka härligt drivna människor (som min syster med familj i deras ärvda husdröm fast inte i sol & värme utan i snö & fjäll...   som även jag skulle välja) ja dom förgyller i alla fall mina drömmar även om det inte riktigt är mina drömmar så då, men det där att nyfiket se sej omkring... ja nu är ju vi snart till åren kommna, eller är vi?  visst är de där med ålder märkligt allt... & drömmarna fortsätter...


Skit samma, jag är jag, gubben min älskling & vårt liv en dröm, om än kantat av dom svåra & tunga sorger som livet ger...


Uch vilket svamligt inlägg, jo jag tog ett glas vitt & trösta mej med när han for... men jag är lika vimsig oavsett ha ha ha


         Kram till dej som kiar in här    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards