frallorna

Alla inlägg den 13 december 2022

Av Lena - 13 december 2022 16:37


Igår färmiddag blev det en vända i Romme, bara 3.5 minus där & Malte var sådär yster så mitt hjärta njöt  





Men blåsten & ett tilltagande snöande gjorde att det efter en halvtimme nästan var svårt at t se  & Malte var så nöjd & sprang till bilen  



Mina små bevingade, köpt mer mat till dom igår & Domherrarna är sååå många! & så fina, ja killarna asså  tjejerna är ju mer lågmälda i sin färg... 


Fick inte in Ungen igårkvällst innan jobbet, tvärvägrade! så han sov i sin Igloo, i morse när jag kom hem likaså, ville inte in  men kl 14 när jag gick upp då minsan ville han in & sprang till underbordetsängen & elemäntet, där låg vi & myste en stund & han spann & njöt & tinade upp...


Nu har vi minus 14 & i morrn bitti när jag kommer hem ska det visst vara minus 18...


    Igår eftermiddag innan 14 bjöd jag på feta grahamsbullar till dom stora bevingade, delade dom med gaffel & bjöd på varmt bröd, blev uppskattat för då hade det hunnit bli kallt igen 


Ja dessa djur... & nu får inte Ungen gå ut  


Varmt inne & nyss haft mat i ugnen, låter luckan stå öppen & sprida sin spillvärme... 


                Kram i kylan   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards