frallorna

Direktlänk till inlägg 20 november 2021

Födelsedag & Julmarknad...

Av Lena - 20 november 2021 16:49


Åkte från jobbet fredag morron... 


    ... Clas Olssons har bjudit på all Julbelysning på äldreboendet, en jättegran i vajer & hela fasaden lyser upp med tjockaste slinga, snögubbar, renar m.m fantastiskt fint gjort av dom  många har i sina rum redan satt upp stärnor & stakar, precis som jag tänkte att jag skulle göra idag men inte hunnit då vi hittade på annat idag...



... himmelen hemma vid 07.30  



När jag vaknat åkte vi till mina föräldrar där även bror med fru var, & älsklingsgubben blev Grattad av dom! fika, paj, glasstårta å så...



Så fin skjorta, strumpor, champo shovergel & en dubbeltriss, tyvärr ingen vinst Maria, men det hade ju kunnat vara & spänningen var lång  



Eftermiddagsröd himmel där, & den vackra gamla skolan där vi syskon gått



Som sakt inga stjärnor uppe ännu, då vi hämtade upp sonen med flickvän i andra sidan stan & for iväg på Julmarknad till Djura, där en man har en 108 meter lång modelljärnväg i trädgården, häftigt! & Sam som ääälskar tåg var med & gillade det verkligen






Sam var med på paketjakt & van en chokladbit & ett diplom  



Där var verkligen mycket folk & trevlig stämning, fanns glögg & pepparkakor, men ingen var sugen, knallar med hembakt & diverse & sonen fick en påse lussekatter av oss & så gick vi vidare...



... till ett ställe som hade lador med olika ting...



... sonens flickvän fick ett par ullvantar av oss, hon är så gullig & fin på alla vis  ...



... vi bjöd på korv & hamburgare... & gick sedan till bilen & drack kaffe & bjöd på mammas sockerkaka & bullar & värmde oss, för efter 1,5 timme var vi lagomt frusna...


 


... men en fin stund var det & vädret perfekt om än lite snö hade gjort den liiite mer Julig       



Så kikade vi förbi på en stor Loppis, Sam letar efter ett Märklintåg, men inget sånt fanns... skrattade då jag hittade gubben på en pall bland lite värktyg, alltid kul att titta på men inget som följde med hem... 


.


.. Sam älskar sin *farbror*  






Alltså ett sånt garage hade min bror som liten, nostalgi...


.


.. & hallå! hur ljuvliga gröna kaffekoppar/tekoppar, vilket mönster! såg jag först nu ha ha tror jag måste åka dit & köpa en eller 2 ha ha  



Men se vilka finisar, men för dyra & vart skulle dom stå? här finns då ingen plats 



Så bar det av hemåt & Sam älskar verkligen sonens flickvän åxå & hon Sam...



... satt & busade hela vägen hem  & sonen hittade Kubriks kub så dom fick en var, & jag säger bara, sonen är makalös på att få den med hela sidorna i var färg trots att den är huller om buller från början, oj oj de där kommer jag aldrig att förstå, där finns ingen talang i mej    han måste fått den av sin far, för han är åxå ett snille på sitt vis, & kan laga allt


Lämnade av dom & for hemåt & stannade på Sams önskan på Mac Donalds & tog take away med hem


Nu är vi proppmätta & väntar ivrigt på Så mycket bättre & spänd förväntan om vad bröderna Noren hittar på! synd sist att vi inte fick höra hela tolkningen av Siw Malmkvist av deras låt, lite dåligt kan jag tycka, för det lilla vi fick höra lät väldigt vackert...


 


Köpte 2 megastora vedeldade Ärtbulla med hem till gubben & 3 vackra smörknivar


Sam sover här & ja... han är helt trollbunden av sin platta & filmer om järnvägar & lok , & mumsar lördagsgodis    


Jo föresten, denna Nobellblåsa fick hänga kvar   eller den gör sej nog mer på en Medeltidamarknad  kanske en förr i tiden vardagsdräkts klänning, faktiskt fin men så orginell är jag inte ännu så jag går i sådana   


                               Kram på er      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards