frallorna

Alla inlägg den 10 november 2021

Av Lena - 10 november 2021 16:43


I gårkvällst pysslade han med ankan, opererade ur ögonen å så  ...


.


.. i morse  



Isen på rutan var bara blöta ränder o morse...



Kan ni se flugan strax nedanför spiken inkrupen mellan brädorna? hon flög ut & solade på brädorna, tryckte sej emot dom, & emellanåt kröp tillbaka in & värmde sej emellan...



... så kom flera "silverflugor" även dom ville känna lite värme av solen, jo jag kan  verkligen farsineras av det lilla 



Ja vi gick en byapromenad i 9 plussgrader! wow plötsligt så varmt så jag gick i tröja & Malte behövde inget täcke, men snön ligger kvar i skuggan...



... tyvärr kladd å klet  



Söta svampar


 


Det blev såklart en duch & champonering för Malte när vi kom hem 


Jaså har jag toppat mina Risfior = Nässlorna, dom blommar otroligt vackert men skräpiga till tusen



Trodde först mitt Fikonträd gett upp, men för några dagar sedan började blad slå ut, men några fikon blev det inte i sommras, undra hur man ska få till dom? ja tills nästa sommar alltså, får väl googla eller så får det leva i celibat  Det hade ljuvligt goda fikon när jag köpte det för några år sedan, men de va då de...



Ett hälsoglas med mixade jordgubbar & Aroniabär, matchar blommorna bra  


 


Alltså, åååååå var jag väntar tills jag kan sätta upp alla Advents stjärnor!!  2 tomtar från Clary hänger redan på skåpet, & jag kommer INTE kunna hålla mej så länge, senast nästa helg, inte denna, även om jag vill... pynta & göra lite Juligt, fast det känns faktiskt lite märkligt, för jag har ingen Julkänsla alls, trots att affärerna är fullkomligt proppfulla med JUL...

Undra vad ni mina läsare tycker om tid & Adventsstjärnor & stakar?... har köpt en ny Stjärna för köksfönstret, tror den blir magisk, bara att inse att ingen stake får plats för alla blommorna... 


Nu väntar 2 jobbnätter, & hur jag än ser på SMHI:s vädret i mobilen ser det bara strålande ut i morrn, men när dom utförligt förklarade vädret som alltid över Dalarna i Dalaradion vid 16 så lät det mycket sämre, regn, blötsnö & dis... kändes skönt när man ska sova, men sol är ju bättre 



                Kram till dej som kikar in här   



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards