frallorna

Alla inlägg den 9 november 2021

Av Lena - 9 november 2021 12:58


Ja så blev det fest i lördags... bidde inte många bilder men galet kul hade vi! 


Tokrolig tippspromenad med välkomst-hallon-drink som efterätt!  i vackraste glasbringare   



Här precentöppning  


Vi var 13 glada härliga vänner, gösses Amalia... en annan som inte är ute i farten fick fart under dojorna kan man säga 


    Av oss fick hon Äppelbokronan, sååå vacker  hon fick åxå en  megastor skönhets Adventskalender i guld & rosa! mer krämer & ett Ornäsbjörkslöv i silver, huuuur fina precenter men bidde inga bilder, men hon var GLAD! & är verkligen världens bästa vän  



Min fina vän som tog över mina hästar för ca 25 år sedan var med & visade upp det vackraste armband från Equtan, som den vackraste Arab han var & inte finns mer & dottern som tog hand om Knappen som inte heller finns mer är sadelmakare hade gjort detta till sin mamma, men svanstagel från Equtan till ett armband  mina tårar rann när hon visade det, nu bär hon honom alltid med sej   


 Maten, efterätten snacks drinkar öl & vin var ljuvligt gott  (ja inte för att jag smakade allt) ja tillockmed lite för gott!  


Tack Mona & Johan för en fantastisk fest i goda vänners lag   


                                              


Söndagen tog vi det lungt, såg såklart reprisen av Så mycket bättre & vilket program! sååå fantastiskt & dom gjorde det igen Borlängebröderna, hyllningen till Siw var magisk, mina tårar rann... fiol & dragspel & ... jag dog en bit, vilka genier dom är, jag kan då bara buga & tacka  


 


Måste bara visa hur mina Domherrar & Damer ser ut! runda som bollar är dom, men Damerna tar då priset! nästan så man tror dom är med ägg  



Igår i solen gick Malte & jag en promenad i Romme...

   


.. Malte var ystrare än på så länge, öronen framåt & sprang på som alldrig förr  



... stannade & tittade uppåt, fåglarna sjöng högt & denna drog bark av träden!? den slet & slet, kan den ha letat mask? ja antagligen....



... fin utsikt hade den Sessnan Piloten som övningskörde...



... & vi klagade heller inte på utsikten & vädret, men efter en stund var vi kalla i ansiktet, näsan & kinderna



Köpte denna för 2 veckor sedan, en Julmust, ja helt vanlig, igår tänkte jag, nu ska jag njuta den... -men? den smakade ju inget   tänk att fortfarande efter 4 år med tappat smak & luktsinne så glömmer jag bort det  


Förvisso kan jag känna något ibland, inte salt, men syrligt ibland, men fortfarande mins hjärnan & jag får njuta av minnen  tyvärr bär jag alltid med mej smoggig unken otäk röklukt, & bajslukt väldigt ofta, men man vänjer sej...

Men det finns värre saker i livet, så jag klagar inte, men paff blir jag fortfarande  


 


Malte igårkvällst  


 


Vaknade i morse till snö & blåst, hoj hoj...


.


.. trots vädret räknade jag in 9 Domherrar & fruar i trädet som åt & åt av rönnbären   

Ungen  ...



... & Nubbe som låg snällt på stolen, han är ju Kung utomhus, men vet att han är här på besök & skärper sej  -inget bråk tack!  



... ja jag släppte in dom båda Kurre & Nubbe igårkvällst då dom sent klättrade på fönstret, kanske hade deras hårt jobbande husse somnat, men ingen fara, dom fick värme & mat här & Ungen acepterar dom åxå...



... Kurre & Nubbe älskar kontoret & bäddarna där, men ser sej gärna om lite 


Ja så kom snön, men nu kl 13.52 så blåser det bara & duggar lite, men vi fick på vinterdäcken i söndags i alla fall, känns skönt, på Dala Radion går det hela tiden ut varningar om avåkningar både här & där & en Bilbärgare vädjade till trafikanterna om att hålla sej hemma om man inte hade vintredäck... ja ja samma vart år, uch...


Nu ni ska jag äta sallad, alltså den absolut vackraste grönsak som finns ÄR Polkabetan, köpte sådana i fredags hos Wåhlsteds, & jag nockades av färgen, så vackra så jag blev stående & bara tittade... färgen försvan dock i ugnen, & idag när jag kokade några, men har tänkt hyvla färska på en mandolin & ha i sallad, då ska ni få se ni!  


       Kram på er därute, kör försiktigt  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards