frallorna

Alla inlägg den 4 november 2021

Av Lena - 4 november 2021 12:59


I måndags var det skrapning av vägen, nått som killarna tyckte var såååå spännande! ...




... -vänta på mej Sam! mossan går så sakta! /Malte 


Ja vi följde efter vidundret i byn   



Fått många spel efter mina systers gudbarn   detta Kamelspel är ju för kul...



... & Byggare Bob 



Bidde inte så många lekparker som jag hade tänkt då regnet strilat ner alla dagarna, men Rådjuren har fått bröd & bryr sej inte i regn



På tisdag kom jag på iden att gå på Bio, en film han ville se gick Baby Bossen 2...


        


... otroligt vackert tecknat, & fina budskap under alla...



... skratten!!  



Den här Nässlan & alla mina Nässlor har fått stora Blomsjukan, måste klippa av dom blir så skräpiga  




Igår ville Sam gå en stund på fritis då bästisen är där, då förskolan & fritis slås ihop under loven, & jag säger bara, den personalen som finns på fritis & Sams förskola är fullkomligt gudomligt underbara  Hämtade honom kl 14 & åkt till Mac Donalds & tog med oss mat hem som vi myste i oss  



Så kom Malte in i lekrummet & lade beslag på en anka...   



... som han somnade med som kudde, hur sött  



Sam älskar Mannagrynsgröt, en stor skål till kvälllen & frukosten, en konkurent till pankaka kanske  Ungen gick ut på förmiddagen & in kom Nubbe,  han är så kärvänlig mot ALLA så det är inte klokt!






Ja så frågade jag honom, ska vi hitta på nått!! det börjar spricka upp aningen, men nej, han vill bara ta det lungt, leka med sina godisar, fick ett rör med mentosförpackningar, spela lite & bara va...


Men nu ska jag ut & leta efter lite material till ett Alla helgon hjärta, för i morrn är det sol & Sam vill till fritis & leka ute på skolgården & cyckla med kompisen, & mamma, moster, Malte & jag åker & sätter gravljus i Dala Floda på mormors mors grav & vidare till Nås VästerDalarna & tänder på mormor & morfars grav  & handla Eko grönsaker hos Wåhlsteds inte minst! kravodlat så långt från alla vägar, längst bort genom små byar där vägen slutar, fantastiskt & oj vad jag ska hamstra lök! den klarar sej ett helt år, andra grönsaker säljs som tur är även nu & sedan i affärerna i stan om man inte åker dit då förståss  & myser runt i deras grönsaksbod  


Oj, nu kommer solen fram! de var på tiden  


                        Kramelikram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards