frallorna

Direktlänk till inlägg 17 november 2021

Några dagar...

Av Lena - 17 november 2021 15:28


Idag förmiddag: -Ungen inne Nubbe ute, nu är Nubbe inne & Ungen ute   


Igår fic jag huvudvärk from hell... blev så sugen & åt 3 dubbla kex på jobbet, anade detta men höll tummarna... tummarna hade ingen verkan tyvärr  ja jag får skylla mej själv, men ibland är det tufftatt vara glutenintolrant, men såklart inte synd om mej, det finns värre saker i livet, & tyvärr hjälpte inte panodil eller ipren, där fick jag mohaaa sov mej igenom dagen istället



Buspojken grabbar tag i benet om man år förbi honom när han är i sitt esse ha ha men här fick han bara atag i morronrocken 



... har sin Isbjörn i ett Järngrepp 

 


Idag känns det bätte, aningen lite på förmiddagen bara, men ville ha luft i lungorna, så vi åkte till romme & tog en 3,5 km promenad... 



... yster & glad...



... förbi Dala Airport, inga plan i luften när vi var däromkring... 





Tror vi båda var nöjda när vi kom till bilen igen, kalla kinder & på fältet blåste det väldans



Lunch, tunt skivade ekologiska råa Polkabetor, så otroligt vackra...



... & inte minst så goda råa! hade 2 kalla potatisar i kylen som jag mojsa om med svartpeppar, örtsalt & svart sallt, magisk krydda & "to die for" & lite vegansk eko sojayogurt, sååå gott & vackert



Går igenom Julstjärnorna jag har ha ha köper alltid på rea när det säljs ut, fyndar & fyndar, & jo... vi har på tok för få fönster  



... den här oranga är en gammal en i fint skick, köpte den ny för ca 10 år sedan då en gammal affär som var stängd sedan länge började sälja ut det gamla som fanns i den, haft den uppe men det var ett tag sedan, så såg stjärnorna ut när jag var liten, den ger mej nostalgikänsla 


 dom här guldgula har jag köpt för flera år sedan & är fantastiskt vackra när dom lyser & kommer sitta i vardagsrummets 2 fönster & kanske i ett till?    dessa 2 hade jag köpt på rea förra året ha ha   denna köpte jag i år, käns hmmm, sammet & tjock papp kan bli att den inte lyser så starkt, vi får se hur den blir, tänkt till fköksfönstret i år då ingen ljustake får plats för alla blommorna  ja så hade jag tydligen köpt 2 av dessa åxå på förra årets rea, stora & massa hål & jag tror dom kan bli magiska! spännande & jag har att fundera på ha ha  


Jade va de, nu håller dom på med extrainsatta nyhets info om covid på tv, rekomendationer &... ja den som lever får se...


Nu blir det kaffe & bullar för älsklingen som just kom hem, jag nöjer mej med mörk choklad & vatten, Malte verkar ha nosat på en död padda? han dregglar så det bara rinner, mycket att lukta på i Romme  men nått gott ska väl i den magen åxå ha  


Regnet har börjat falla här nu i det kompakta mörkret...



              Kram på er mina fina därute  




 




 
 
wiolettan

wiolettan

18 november 2021 16:58

Älskar att läsa dina funderingar, tankar och känslor, om livet, dagen och familjen.
Idag mindre roligt att läsa om att du har huvudvärk, men skönt att den lättade.
Katterna, jag tycker så mycket om att titta på katterna, så fina och söta. Malte får ursäkta, han kommer inte långt efter.
Det var otroligt så många julstjärnor du har. Det kommer att bli otroligt vackert till advent. Det ser jag fram emot att få se.
Ha det fint.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

1 december 2021 21:09

Tack du fina *hjärta*

Ja dessa tankar & dom prövningar livet ger... men så är det ju för alla...

Ha ha ja Ungen är ljuvlig & speciell, tänk så olika katter & hundar är! även om dom kan vara vänner, såååå älskvärda & underbara *hjärta*

Ja du, Julen är inte klar ännu, men på väg ;)

Varm stor kram *hjärta*

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 november 2021 11:00

Så skönt det ser ut att gå på barmark. Här snöade och regnade det så det är halt överallt. Julstjärnorna är så vackra. Jag ska också ta fram mina gamla julsaker idag och kolla adventstakar och stjärnor. Jag tycker att papperstjärnor är fina. Jag har några som är jättegamla som jag alltid sätter upp.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

1 december 2021 21:06

Åååå så seg jag är att besvara! jag läser & ler å ska svara om en stud, men den stunden blir ibland lång...

Ja jag älskar stjärnor, har ju en som är gammal men den är så vek så den är svår att få fin... har en fin i näver som svärmor gjort, fler andra i trä osv. men tycker om mina Julstjärnor som nu sitter, men minfina stora ljusstake i trä som alltid vart i köksfönstret blev i ett fönster ändå tillslut ;)

Varm mjuk kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards