frallorna

Alla inlägg den 15 oktober 2023

Av Lena - 15 oktober 2023 19:03

           

 

Vi har hunnit med en hel del idag, till tippen & vidare till hamnen, å vad det blåste elakt 😣 men himlen var blå & solen solade ☀️ därute utanför bryggorna hade en snipa problem, hur det gick vet vi inte, men i hamnen var fullt i folk som kunnat hjälpa till med klubb båten, städag var det, kom vi på, försökte gå så ingen såg oss ha ha 🤭 å andra sidan har vi vart med så många år minst 15 & på alla arbetsdaga, ni vet hur det kan vara, en mindre skara kanske 15-20 av över 200 dom fixar & styr... nu är det vi dom dissat både förra året & detta, kanske nya tag nästa år 😉

Handlade på Maxi, hem & upp till sonen, in i steset dom nu ska byggas om, skruvade ur flera krokar & den fina hatthyllan, visst är den söt kroken med en Tomte på 🫶 den med pinnarna, hade en större jag tänkt i rummet, men denna lite mindre kommer jag dela med sonhustrun om hon vill ha en bit 👍 ett par urgamla skidor med stavar ligger på taket, dom vill jag åXå ha... jag har en plan 🤣

Kollat hästhoppning Världscupen, fixat matdosor... & nya avsnittet SOLSIDAN!!! men alltså huuuur kul!!! 🤣 & så såg jag på Insta folk som lagt ut om Leif & Billys show i Stockholm, önskar att jag vart där, men har man tur kommer den kanske på tv? vem vet...

Nåja, är ju iof inte så förtjust i att resa iväg på sånt 🤚 & har redan biljetter till Björn Afzelius hyllnings tillställning snart i grannstaden, ett verkligen "klick" utan att tänka & Swish så hade jag biljetterna 🤔 & vet iof att jag INTE kommer ångra mej & kommer sitta i ett enda nostalgiflöde, då han var min & kompisarnas stora idol, jag var en proggare på den tiden, & inte alls då skenhelig 🤭 men den tiden känns som preskiberad nu 😱😂

 

        Ha en fin kväll 🫶

 

 

Av Lena - 15 oktober 2023 08:15

   

 

I fredags, strålande sol & mina högt älskade Fredsduvor kan nu äta när jag står bredvid dom, lärt sej att jag är deras "matmor" 🥰 En kyrkpromenad mot middagen, Kyrkskolan & rast & Malte tyckte det var kul att kolla in barnen 😁

   

         

 

  Igår efter en lång sovmorgon åkte vi en vända till behövda ställen & avslutade med en koll i en skog där jag gått i 40 år, plockat Trattar & Trumpeter i magiska mängder! Tvättkorgar i massor, ingen gräns på dom, numera sedan flera år har vildsvinen tagit över & mumsar i sej svampen 🫶 förstår vilken gräddtårta dom upplever där 😄 & jodå, hittade till en kvällsstuvning 👍 Malte fick vara kopplad då terrängen var så snårig & kuperad, ville inte att han skulle gå banarnas över stock & sten som han först gjorde 😟 -du är ingen ungdom lilla gubben 🥰 Gofika efteråt & precis när vi satt oss i bilen kom regnet, som höll på till & från under resans gång dom blev lite lång...

 

     

 

  ... & vacker  

 


   

Så har både brudklänningen, min dopklänning & min lilla Nåsdräk kommit hit 🥰 har en så fin gammal hängare som vi ska få till & måla som dräkten ska hänga på

Min brudklänning får hänga till sej lite, & brudkronan står där under blomman, med hjärtan på & som min svärmor virkade ❤️

43 år tillsammans om ca 3 månader & jag älskar honom lika vansinnigt mycket fortfarande ❤️❤️❤️ 

 

Strax go-frukost, gröt, bär, frukt, mackor m.m solen är uppe & dansar, fåglarna ropar på mat & sjunger vackert:

-upp å hoppa mossan!! 🎶 😄🕊️☀️ 

 

        ☀️Kram på er & fin söndag!! ☀️

 

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards