frallorna

Direktlänk till inlägg 21 maj 2022

Lördag...

Av Lena - 21 maj 2022 17:24


Snart slår även vårt Åkerö ut, sent träd, ser många andra som blommar för fullt... 



... rensa ogräs? eller låta det va ha ha  herregud vad tex folk gnor för att utrota maskrosor, älskar att dom blommar här  drar bara bort lite hallon, annars bodde vi i ett enda snår, kan ju iof trimma runt pallkragarna, när det nu blir...



... inte riktigt fått ordning på altanen, men snart så, & några blommor i taget hittar ut...



I förrgår morse efter sista natten gick jag ner i slänten till "stora" rabarbern & tog späda små...



... stänglar, gjorde både en paj till gubben & kokade saft...



... blå himmel & ljuvligt varm morron...



Men alltså, ser inte på Pernillas Matresa, men tv:n var på på jobbet & blev att på slutet se en snutt, dom gjorde stuvade makaroner med ost i & kluttade ut i ett våfffelgärn, lät det ligga länge så dom blev bruna & frasiga, alltså huuur gott? tyckte alla som åt av dom, så även jag provade, fast glutenfria & veganska, lite dumt våffelgärn som gärna vill krångla med att släppa, men attans alltså så god denna blev! & med lite lingonsylt till olala ha ha vilken ide! ikväll ska jag prova igen fast i smörgåsjärnet  & med en vegansk skagen till



Det doftar inte alls gott när mina Hoyor slår ut, eller jo, gubben & Sam tycker det, men jag knippsar av blommorna, trots att dom är så vackra



Efter mycket gullande & Ring så spelar vi la han sej på bordet  


 




Ja så blev det de vanliga en lördag, besök på gubbens "reservdels park" jag handlade kvällsgott & så ett besök i Vikmanshyttan & bilfika efter promenaden  


Så skönt väder idag, 14.5 grader & en sol som stundom kikade fram, & det lilla regn som kom i natten mot fredan borde varit mer


Ikväll blir det Lats Dance & jag tycker båda killarna är fantastiska men hoppas ändå att den "relativt" okände Filip Dikmen tar hem glaskon


Ja så är klockan strax 18 & lite bubbel i glaset ska det bli, dörren öppen ut på altanen & tror vi ska njua där ett tag, blicka ut över nejderna...


 


... hör att grannen en bit bort spelar musik, alltid trevligt 


           Kram & fin helg på er mina fina läsare som kikar in  


                                       Carpe Diem  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards