frallorna

Alla inlägg den 31 maj 2022

Av Lena - 31 maj 2022 17:57


Alltså, dom vackraset blomster, så lycklig att ha dom omkring mej, på linden bredvid, i slänten i gräsmattan ja överallt!  



Midsommarblomster har börjat slå ut...



... skrattade gott igår, den som jag direkt tänkte Vallmo för några dagar sedan var ju i själva värket en Tulpan!  ser jag ju nu närmre på stjälken, men attans likt en vallmo var den på sina då fladdriga blad   blommat länge nu, en super sort

 


Törs inte ens nämna för sonen att jag tycker det ser så fint ut när Lönnplantor brett ut sej längs lilla sjulet/garaget, (då trimmar han nog ner dom, han har inte samma flosofi som mej) där svärfar var så noga med att trimma omkring så inget skulle kunna växa, men jag äääälskar ju LUMMIGT! ha ha ha & älskar att allt allt allt kläs in i grönskan  



Vi var ute på en byapromenad Malte & jag & i sol & lagom värme...



... alltså hur fina är dom inte, dessa ??? har frågat er förr & fick veta vad dom hette men glömt, i alla fall väldigt anspråkslösa men likväl hamnade dom i buketter jag plockade som barn...


 


... som dessa som jag alltid kommer kalla för "Kött & Blod" som dom hetat för mej sedan jag bara var omkring 3-4 år & jag blir helt knäsvag ännu när jag ser dom, en så underbar blomma med många barndomsminnen i bagaget   


   


Den stora granen vars kottar nu är urätna av alla Ekorrar & fåglar som ger massor med frön & mat under vintern är nu överfull igen av fler kottar! ....



... ja & dessa i repris alltså magiskt vackra i sin litenhet  



... & här till höger längs häcken är det ju en sån "gul" blomsterrand igen som ger glädj, klok granne som inte trimmar av dom! nej låt frökappslarna flyga & slå rot vet ja!!!  Ni mins väl dom vackra på rad vid Bruket i Vikmanshyttan jag visade   



Många svanar runtom här, en hel åker innan dessa 2, ett så vackert par 



Maltes favoritplats, sola på altanen på baksidan   Ja allt det var igår de



Idag blev en timmes promenad i lungt mak med denna Herre, kärleksfull & tokig ha ha ...



... & väldreserad!! ha ha ha skrattade, vad är odsen lixom? 




Området vi spatserade runt i heter Östermalm, ett förr i tiden vackrare område med stora villor, som denna fast nu renoverad...



... skolan där i bakgrund jag gick 7:an-9:an i.


När jag jobbade i Nattpatrullen för flera år sedan så fick man ju besöka människor i sina villor & många just i detta område, blev "stare truck" ibland över det vackra, suckaturer, pigkammare, breda trappor, ballustrader m.m påkostate detaljer & owaw på det, så byggs det verkligen inte längre...


Många tvärnitar=  på promenaden, men då fick ju jag åxå vila ha ha... & vi slapp både regn & åska  


 


Fint kort i grönskan!ha ha men den erbjöd mer än så, jo vi var nästan vid Ica Maxi & där finns en orörd gräsplätt & jag var sååå kissnödig, då har lagen ingen nöd, herregud vuxna människa, men lyckades nog ganska så bra så ingen såg min lilla rumpa  så skönt & som en ny människa travade vi vidare igen  



Idag har det vart flera skyfall & åska på det, bra bevattnat i alla fall


Jo så ringde jag ju Vårdcentralen igår morse, & som väntat ett så vackert bemötande, man blir lika förundrad var gång, inte undra på att dom för några år sedan i en undersökning hamnade nästan högst på listan bland dom mest omtyckta i landet  Pratade länge med en sköterska & nu snart med en läkare, sedan blir det till att lämna några rör med blod, om jag har något kvar. Känns skönt, jag som drar på allt tills jag nästan stupar, går på autopilot, huvudvärk & vila & så trött... men värre saker finns & alldelens för nära...


Jo, igår hörde jag Göken, alltså det är för mej verkligen en vårkänsla, han kokkade inte alls långt härifrån länge & väl & i morse var han här i krokarna här igen & kokkade på  


         Kram på er därute & var rädda om varandra  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards