frallorna

Direktlänk till inlägg 19 juli 2023

På resa…

Av Lena - 19 juli 2023 20:41

   

 

Så är vi på tur, upp mot norr för att se om? det är nått hjortronår i år?? stannade flera gånger på vägen, här vid självaste Sixten Järnberg 😉   

 

 

 

   

 

Destinationen nådd, den fantastiska myren som berikat oss i så många år...

 

 

 

... är tyvärr "vilande" torkan i våras när tiden är så viktig för hjortron tog för hårt 😥, finns så vi kan få en liter eller så, vi sover här inatt så kan jag leta vidare i morrn förmidda, sedan drar vi vidare till Lindvallen där en fin ställplats finns, se på folk & lite promenader 👍 inga sura miner för det, inget att göra åt lixom, & blåbär & lingon blir det massor av!! 👏👏👏

 


 

Vi myser på här inne i "huset" & Malte sitter mittemot & får godis, vår gullungen 🥰

 

  

 

Efter städningen uppe vid sonen har vi äntligen fått fram våra 2 fantastiska karmstolar so hör till övriga gamla ekmöbeln, & tillockmed det stora tunga ekskåpet ska vi ha in i huset 🤭

 

 

 

 

 

Kikar in med 2 extra vacker kvällsbild, klockan är 22.12 pip! 👍 vi dricker lite bubbel åXå 🤭

 

         Kram kram 👋

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 juli 2023 19:44

Jag var iväg och tittade efter hjortron men dom var inte mogna riktigt ännu. Fick väl som du en liter som var klara. Fick idag höra att någon varit där och plockat all kart och omogna bär så där 6 hinkar fulla. Arg blev jag när jag hörde det. Att plocka kart bara för att hinna först är ju rent skamligt tycker jag. Den sylter lär väl bli bara kärnor i,

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

23 juli 2023 16:00

Hej!
-& va?? plockade dom omogna hjortron?? alltså för något år sedan på Ring så spelar vi, ringde en kvinna in & hon satt & rensade hjortron! hon hade plockat dom röda men omogna & då tagit med bladen då hjortronet fortfarande var ”knutet” lät dom ligga & mogna eller i alla fall släppte dom höljet & sedan rensa bort det omkring… alltså blir man matt :( måste vara folk som har osianer med tid & vilken sörja… Då berättade min faster att så gjorde en del människor… nej mogna ska dom vara!! Förstår att du blev bedrövad :(
Vi åker upp mot norr igen i morrn, till min systers torp, där växte visst en hel del i skogsbrynens myror…
Hoppas du hittar bär på andra ställen *hjärta*
Varm kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards