frallorna

Direktlänk till inlägg 8 juli 2023

Lördag…

Av Lena - 8 juli 2023 07:19

   

 

Vädret har varit varierande några dagar, både åska, sol, lagom värme & skyfall...

 

 

 

 

  ... men vi hann med en kyrkpromenad mellan skurarna, & åkern var väldigt fin där med blåklint & annan blomster 🤭

 

   

 

Igår kollade jag bara till & där låg en fågel nedanför köksfönstret som den flugit in i, den kämpade med andningen, tog upp den & kupade mina händer om den & satte mej på trappen, där den låg & levde, levde den farligt för kottar & katter, bajsade i min hand, han var rädd den lilla älsklingen 😢 men efter en stund kände jag ändå att den blev lugn... & efter ytterligare en stund...

 

 

 

 

 ... kunde den sitta på handen, men fortfarande med näbben öppen & tagen....

 

 

   

 

... när han ytterligare kändes bättre satte jag den i trädet, satte kvar ganska länge & så plötsligt flög den 1 meter...

 

 

 

 ... till kastanjeträdet... där den sedan satt några minuter innan den flög en 20 meter bort till ett träd& högt upp satte den sej, den klarade sej efter hjärnskakningen , lilla vännen 🫶 lycka 🙏   

 

     

 

Farfar grejade med husbilen, & Sam kom cyklandes & hoppade in & började köra bland molnen 😊

 

 

  

 

Ett minne dök upp på fb, för 15 år sedan då vi åkte med min kusinen & hennes man i Roslagens skärgård i deras vackra stora träsnipa som jag glömt namnet på, men det sitter i bakhuvudet 🤔 känner jag ... nåja, Märta var bara runt 12 veckor, vi hade akter ruffen & inte en enda gång kissade hon i båten, så duktig lugn & underbar 🥰 mins när vi kom in tiöl Grissleham, massor av folk & hon gjorde alla vi mötte knäsvaga med sin gullighet 🥰 blev mer välplåtad än Kungen 🤭 

 

 

Här har vi just suttit en timme & lyssnat på Eddie Olivia som sjöng som bara han kan... solnedgång, värme & livet var absolut magiskt, nu rinner mina tårar...nostalgisk & mina minnen, ja jag har en stor minnesbank i mitt huvud... mins detta som igår ❤️

 

Min kusin & mannen skilde sej strax efter, troligen var det tänkt så men höll ihop för att ge oss detta ❤️ ...  Hon finns inte längre, en aggressiv bröstcanser som gick fort tog hennes liv & hon somnade in för 3 år sedan... tårar 💧 & saknad ...

 

                   ------------------

 

 

 

 

 

Våra kottar är så tama, går på mina barfotafötter om jag inte hinner flytta mej 🤭 & här hade den kommit in om inte grinden satte där 🤣... men maten fick dom ute, har sånt "bordsskick" så dom får allt äta utomhus 🤭 så lycklig att ha dom här ❤️

 

 

Igår kvällst...

 

Idag & solen strålar från en klarblå himmel ☀️ vi ska städa utanför altanen & skura trädäcket där, bära in badkaret i inglasningen, men enligt både min väderrap & SMHI ska vi få åska ⛈️ till kvällen... så få se hur det blir, & om vi tar oss det tilltänkta premiärbadet eller inte om det nu blir åska...

 

     ❤️Varm kram❤️ & önskar dej som kikar in en fin dag ❤️

 

 

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 juli 2023 09:56

Vilken lycka att ha igelkottar. Här finns dom inte längre tyvärr. När jag var barn hade vi en hel familj under huset som kom fram och åt varje kväll. Dom är så söta. Att rädda fågelungar får man göra nästan varje år när dom lyckas krascha mot något när dom är dåliga att flyga. För det mesta klarar dom sig när dom kvicknat till om dom bara får lite ro så ingen annan fågel eller någon katt tar dom.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

13 juli 2023 15:28

Hallå!!
Ja kottarna är underbara djur, för några år sedan kunde jag räkna in 18 styckna som kom hit på mat samtidigt!! sedan dess har dom minimerats :( så glad för ”våra” vi nu har *hjärta*
Ja dom flesta fåglarna klarar sej, & särskilt med lite mänsklig hjälp *hjärta*
Synd det inte är några kottar kvar hos dej, men kanske en dag att dom hittar tillbaka *hjärta*
Varm kram & tack för titten! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards