frallorna

Alla inlägg under januari 2015

Av Lena - 21 januari 2015 22:23

 

 

Kärlek & förtroende mellan bröderna  

Underbara ögonblick som jag fångade nu på kvällen  


Vaknade efter ett lika härligt nattskift som alltid, till en kopp starkt Zooega  


Lugn dag, snöat mest hela dagen, bara kissvändor, annars kurat inne.


I morrn ska jag ta itu med soff-eländet    -ingen annan gör ju det!!....  


                                       Kvällskram  

Av Lena - 20 januari 2015 17:33

 

 

Kom lite tidigt till Kyrkans Secondhand i grannstaden, gick en liten promenad runtomkring, bara sååååå spännande tyckte M & M  vi var nästan ensama när vi kom till den stora parkeringen runt hörnet på bilden, men innan det öppnade var det säkert 20 meters kö & parkeringen var smockfull! det bara vällde in folk, har aldrig sett på maken! nästan som Ullared  

Inga stolar som var "mina"  hade en till sak jag letar efter, den fanns inte heller, men Ta Till Vara bredvid, där fanns i alla fall en så vacker duk för 10 kr, alltid nått  


Målade soffan innan vi åkte, en så svår färg att stryka ut, fy kattsingen & nu när den torkat så ser jag att hela soffan måste slipas ner helt, den förbannade tjocka Pippi Långstrump färgen & så denna på det har gjort att det bara ser för skitigt ut, äckligt fult, så tjockt med färg, ett enda geggande & jag är på så dåligt humör så jag spyr snart grrrrrr  (fast färgen i sej är bara sååå fin)


Ska jobba natt, skönt, så jag får annat att tänka på...


                                Kram på er  

Av Lena - 19 januari 2015 23:21

 

Gått en promenad...

 

 

 

... så skönt & behagligt väder idag.

 

Kollade in Myrornas loppis i stan, letar febrilt efter stolar & bord modell äldre i ek, hittade inget här, men visst var denna grupp läcker på nått vis? om man hade en stor herrgård eller Slott kanske  väldigt ovanlig i alla fall.

  Köpte 10 kilo foder morötter på Granngården, fick en lite fräck en i påsen   matar Harar & Rådjuren + äpplen förstås, jag slantar morötterna, för Rådjuren är lite taffliga på att tugga  

  & så besökte vi Colorama i stan, Tack för tippset Kerstin!   nog är det väl själva sjutton, den andra affären vi handlat på är dom så trevliga i, men gör så dumma misstag grrrr, hade burken med & visade idag, vi hade fått så fel färg man någpnsin kan få! som tur var den så billig så det får bero, men ändå, jag målade ju soffan 2 gånger  & inte lyckades dom fixa färgen heller, den var iof. inte ful, men för ljus & ljusår från den jag ville ha, idag blev det så rätt...

 

... den till höger är den jag i morrn ska måla om med, så fin & så rätt! 

 

Ena sonen ringde & sa att han & flickvännen kommer hem & äter med oss, bara att snabba på & göra något ätbart, & röja undan en bit av köksbordet, vi lever i bygg stök ännu. Här får Jeanette en Märta puss  

 

 Malte var än mer på & gick tillockmed på bordet & åt  


I morrn väntar 2 Second hand butiker i grannstaden, leta leta vidare...


                                 Kram på er  

Av Lena - 17 januari 2015 23:09

 

Lagt en ny fäll i den ortopediska bädden, blev exra mysigt & dom har trängts där båda 2 idag  & vid det varma sköna elemäntet inte minst  -för övrigt är köket sterilt & ofärdigt fortfarande, soffan flyttad på rätt plats, men färgen är jag inte nöjd med, den ska vara liiite mörkare & halv blank som vi sa & inte hel matt som det blev grrrrr  nu åker vi till en annan färgaffär på måndag, dom har varit hjälpsamma på den förra, men 2 fel är för mycket  


Vill ju ha en annan köksmöbel åxå, en stabil i Ek, inte för stor, inte för dyr & inte för fin, för jag måste kunna ha hjärta att måla den i samma färg som soffan  

  Detta är ett av fynden i Uppsala, glutenfri Smördeg (fast inte av smör  ) & helt fantastisk!! gjorde ett flarn med kronärtskockspure, chili, gul lök & trattisar, ho ho ho, får inte upprepas allt för ofta om midjan ska bli shmaaaaaal  


Nu ka jag se Stärnorna på Slottet i repris tror jag, missat dom 2 sista.


                             Kram & gonatt  

Av Lena - 16 januari 2015 22:51

  

Började vår resa tidigt i morse med Ulltuna som resmål, bäddat med en ny mjuk härlig bädd ibak, gillades  

  Denna krake var det meningen att jag skulle få "övnings sticka på" men det behövde jag inte, för sticka det kan jag  fick sticka Malte på plats & fick alla sprutor & vaxinet med hem    



Vaxinet tillhör Malte Emanuelsson  

 

Fint bemötande som alltid, här gulliga sköterskan Annika som tog hand om oss idag   När vi satt & väntade på vår tur, så kom underbara Rehab Kjerstin förbi, såg oss & såklart fanns några minuter till att fråga hur vi mådde  det där fina & familjära jag alltid pratat om  

   Sorgligt... kan bara hoppas att alla vovvar får ett fint hem  Denna text & bilder stod på disken vid kassan på Ulltuna djursjukhus.

     Flera sidor med valpar, sååå söta såklart  

Tänk så många fyrbenta som far illa i vårt land, fattar inte...

 

I väntrummet satt Märta & pappa & väntade, Märta tyckte det var sååå spännande med hundar överallt, pappa han kolla de tv  

    Kuskade vidare, åkte förbi en Coop som har så spännande glutenfria saker, hade en kylväska med mej, & handlade frysta saker som inte finns här hemma, handlade åxå sallad som vi åt på en rastplats...

 

Godis & mat för oss alla.

                       

På Ulltuna pratade vi om vad en allergisk vovve kan tåla för godis & inte tåla, naturella chips kan gå, ja inte en hel påse förstås! men ett eller 3 sådär någon gång -så ett & två & tre blev belöningen här hemma  riskakor kan åxå funka  såklart inte var dag! & chips för Märta är ingen hit då hon har lika svårt med vikten som mor  


Fick tips om en affär i Uppsala som saluförde ett kanon märke för allergi hundar, & rätt som det var åkte vi förbi affären på hemvägen! svängde raskt in, 3 butiksbiträden = 3 UFON som bara gapade!! visste inte alls vad jag pratade om, jag fattar fortfarande ingenting, var dom helt tappade bakom flötet???

-nåja, huvudgodis nr 1 för Malte & Märta är & förblir torkat renkött som jag fixar själv & något av det godaste dom vet, dyyyrt -men spela roll då  


Nu ska vi sjunka ner på golvsängen & prata med John Blund, gubben jobbar nattskift & ute blåser det storm.


                   Gonatt mina fina som kikar in  


Av Lena - 15 januari 2015 23:53

  Igår var en lugn dag, Märta & Malte väckte mej efter nattskiftet när jag sovit 2,5 timme  & natten innan fick jag sova 2 timmar   Vi åkte till mina föräldrar & fikade jag, M & M, orkade inte nått mer.

När vi kom hem stökade jag runt lite...

 

... & tog en liten kissvända vid 5 tiden, då knatade detta fina Rådjur förbi oss  


När jag sedan skulle kolla tv vid 20 tiden, så vet jag inget mer förens jag vaknade halv tolv på natten  hade dock inga problem att sova vidare sedan.

 

Idag när gubben for till jobbet åkte vi till Romme...

 

... blåste nått enormt på öppna platser, så vi gick mer bland hus...

 

... att nosa överallt är nog så viktigt!!  ...

 

 

Bilen kändes skön efter 45 minuter, men båda hade nog gärna gått en stund till, men blåsten var jobbig & Malte har blivit lite rinnig i ett öga, säkert pga all blåst som varit en tid till & från, så vi gav oss.

 

Jag har nu äntligen målat om soffan, vars kulör jag omsorgsfullt bröt i tapet blommans färg, gapskrattade när jag öppnade burken, & skrattade ännu mer när jag målat klart! för mej ser jag inget annat är: Pippi Långstrumps Villa Villekulla!!  men jag är åxå nöjd, få se hur det blir när jag ställer den mot tapet väggen, trodde faktiskt den skulle vara mycket mörkare.


I morrn åker vi till Ulltuna för Maltes första allergi vaxination! får stanna ett litet tag där så vi ser att han inte får någon allergisk reaktion, sedan får jag vaxinet med mej hem & ge honom i sprutform här hemma i ca 1 år eller så.


Precis när vi kom hem från vår promenad idag så började det att snöa regält, stora flingor som nu på kvällen blivit till regn


Upp i morrn bitti & fixa matsäck för hela dagen  


                            Kram på er  


Av Lena - 13 januari 2015 17:37

 

Att sjunka ner & hamna mitt emellan ;)

 

 

 

Dom 2 väckte mej vid 11, så vi gick väl ut då! :)) riktigt skönt, blåsigt men inte så det störde.

 

Jag som inte är en riktig kaffe drickare, dricker ibland när vi är till vänner å så, men aldrig här hemma, men om?  så ska det vara starkt & svart, bad gubben köpa något Zoega & kom hem med detta guld :)) Smakade & WOW!!! så gott så jag har druckit kopp efter kopp ha ha ha en extra skopa åxå så det blir riktigt starkt, mmmmm ;)

 

Jag vill ha svart & inget i ;) snygga koppar va? :))

 

Dålig bild från mobilen, men vackert blev det med lång gardinerna <3

 

Märta & jag *selfies* ;) gos framför datorn <3


Underbara arbets kamrater på jobbet <3 jobbar en natt till åxå :))


                    Kram på er mina fina som kikar in <3

Av Lena - 12 januari 2015 19:30

   

Bild från januari 2012 


Så kallt hela dagen, runt 10 minus & ett kraftigt snöfall, nu regnar det spik! hu hu & jag som strax ska iväg till jobbet, gillar INTE att åka i skitväder, men kommer jag bara dit så kan jag gärna köra hela natten, för dom bilarna är 4 hjulsdrivna & lixom stora trygga jeepar ;)  


Lugn dag annars, några promenader för Malte, Märta vägrar ;) strukit vackra gardiner som svärmor vävde för över 30 år sedan, skira & vita, nu sitter dom på plats!!


                            Vi hörs! Kram *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards