frallorna

Alla inlägg under juli 2010

Av Lena - 12 juli 2010 13:08

  

Idag har vi bara varit hemma!!  fyllt upp bad båten, vattnat i växthuset & blommorna, värmen är enorm!!

-& solen bara lyser  

Men vi klagar inte, vi går i skugga istället!  

 

Gubben jobbar förmiddag, & har nu bara 3 skift kvar innan semestern  

 

Tror vovvarna myser av att bara vara åxå ibland... pilemasar på gården, kramas med katterna & dricker lite vatten!  

 

                                                 Kram kram!  

Av Lena - 11 juli 2010 21:10

  

Band ihop båtarna & gick iland för att fika, äta & bada..           

Ena sonen var med, & vi bestämde oss för att åka iväg & köpa glass! fortfarande skön väder...  

..mums för Petrus åxå såklart! Märta ville inte ha glass, bra de..    

               ..spejade en stund istället &..  

                        ..slumrade sedan av...    

Dagens ungdom! sms:a & telefon snack!  

Kolla himlen! helt svart & ovädret drog in... skulle vi hinna till hamnen?? blixtarna slog... gösses så häftigt...  

..bror med fru, drog förbi oss innan hamnen, ville in & hinna få på kapellet innan ovädret kom  

-Dom hann det, & vi han åxå stänga båten, få ur väskor & så, blixtarna bländade oss & åskan var hård..

Då jag omenst skulle göra en sån där snurra av repet frampå Karin, sa gubben:

 

-jag springer nu!!!!! tog hundarna & kameran & sprang som bara den av bryggan till bilen, då kom regnet...

 

.. det small till, rosa runt mej, & på ca 1/2 minut var jag som om jag hade badat med kläderna på! 

-äch, jag struntade att snurra på!  tog väskan som var kvar på bryggan & sprang... ha ha ha...

 

Vilket oväder!!! -men regnet behövdes!!  

 

Inget regn just nu, & fortfarande kvaft ute, så kanske blir det mer oväder till natten...

 

Petrus & Märta sover som stockar! & jag ska kolla vidare på fotbollen!!

 

-Heja heja heja HOLLAND!!!!!!  

 

                                Vi ses i morrn!! Kram!!  

Av Lena - 11 juli 2010 10:34

  

Helt underbar dag igår, som dock började lite mulet...

men packade i lite & åkte ut på vattnet...     

Badade & simmade med flytväst! & så mötte bror & fru upp! med deras "plastbåt"    

..nåja! får väl duga tills deras andra träskuta är färdig renoverad!    

Kusin & fru mötte åxå upp, & vi hittade på en helt förtrollande vacker ö i solnedgång, där det blev grillning!...              

..& medans dom valde att sova kvar i sina båtar, kuskade vi hem i vår, i en helt hänförande vacker & ljum sommarnatt...  

 

Nu väntar ännu en dag på sjön! med bad & mys!  

 

                                           Kram i solen!  

Av Lena - 9 juli 2010 21:56

  

En alldelens underbar dag på sjön! var på en ö i 2,5 timme, ensamma! så Petrus & Märta fick springa omkring!              

Sedan åkte vi vidare, ut på vattnet & bara tuffade runt! vovvarna njöt! lixom vi   & somade sedan en stund...        

Träffade på kusin med fru i vackra Pettersson båten "Hajen" från tidigt 1900 tal... så vi stannade till, solnedgång & en ljummen bris...  

..& gubben tog ett dopp från båten..  

Ångmaskiner ser man överallt i våra vatten, Sveriges mest ångbåts rika sjö!! så mysigt när dom "tutar"   & åker totalt ljudlöst förbi...  

Hem till hamnen efter 6 timmar på sjön...  

Sjön suger heter det!  ja så är det... för trött blir man! både hundar & folk!  

Så nu är det mys vid tv:n som gäller, tills sängen kallar...

 

I morrn båt igen! samla kraft under natten!  

 

                               Kvällskram mina fina!!   

Av Lena - 9 juli 2010 10:07

  

Petrus & gubben har gjort morgon rundan, medans Märta bara sover & sover sin prinsess sömn!  svalt & skönt i sovrummet...

 

Nu börjar solen komma fram mellan molnen, värmen är redan här, ska bli en fin dag! & jag ska börja lägga i mat & så, för en dag på vattnet & någon ö  

 

                 Kram mina fina bloggisar! vi ses!  

Av Lena - 8 juli 2010 21:06

  

Sork fia & Petrus har grävt & busat på, vid vår pyttestuga i skogen                    

Dessa klöver blommor av någon sort, bara älskar jag  & har så gjort hela livet, det var min älskade mormors favorit blomma, som hon kallade "Kaffebönor"

 

& gösses vad med smultorn det finns där uppe, så otroligt söta så man smäller av!! & liter på liter om man bara hade tid & ork att plocka dom små...

 

Jobbat sista dagen, nu semester!

-fast jag älskar mitt jobb!  känns det ändock skönt att slippa passa några tider alls...

Gubben är ledig hela helgen, sedan bara 4 skift till, så har han åxå semester!  

 

Började dagen med tandvärk så in i norden! upp kl 05.00 2 Panodil, en & en halv timme senare 1 till & 2 timmar senare 2 till...

Nej detta går inte! så efter en vända till jobbet, så ringde jag Privat Tandläkar Jouren...

 

Fick en tid 2 timmar senare!

-så fort sa jag!? hjälp! då hinner jag ju inte gruva mej!  

 

Underbar Tandläkare & sköterska, röntgen, & hela rubbet!! men hittar inte felet...

 

Kan vara? en nerv fast det inte syns på röntgen, men vilken tand? då jag inte kan säga det själv! inte ens om det är uppe eller nere! har bara så in i vassen ont ibland...

Gjorde tillockmed ström test för att se om någon rot var okänslig, men inte heller det gav något utslag!

 

Så jag fick åka hem 1210 kr fattigare, & in på Apoteket & köpa mer värktabletter & sedan av vakta...

 

Nu håller jag tummarna för att det ska försvinna? eller att en speciell tand ska ge sej till känna!  känner att jag kan vara Panodil fri till natten! skönt!  

 

Var till båten efter stugan, vovvarna fick bada av sej lite sand  & sedan köpte vi med oss Pizza hem! mmmm... lite firande av min semester trots tand eländet!  

 

I morrn blir det sjön!

 

        Kram & fin kväll på er alla! mina fina!  

Av Lena - 7 juli 2010 20:49

  

Idag fick vi fin besök av Nakkik med man från England & härliga vänner till dom!!!  vi tog kaffet hemma hos mina föräldrar, & tiden "sprang" iväg, som alltid när man har trevligt!  ...men vilken trevlig stund!...    

& på eftermiddagen blev det en båt tur förståss, med fika, bad & mat...   

..."mormors" köttbullar & broccolipaj, som mamma min skickade med oss!     

Lite knixigt var det att komma i plurret tyckte Petrus! vattnet är ganska högt faktiskt...   

..nåja, det gick att ha kul på land åxå! gå på upptäcksfärd, kan ju alltid hitta något "gott" att äta! som fågel skit! 

-å så sitter man & pussas med dom sedan! ha ha ha.... 

 

Lång & härlig dag, värme & sol, trevligt möte med härliga mäniskor!  

 

Nu ska jag sjunka ner framför tv:n en stund & kolla fotboll! hoppas att Tyskarna vinner!

 

& i morrn väntar en dag på vattnet igen!

 

                                     Kram mina fina!!  

Av Lena - 6 juli 2010 22:01

  

Tuffade iväg med Karin till en ö, sönerna & vänner till dom, åt sallad, fikade, badade & myste  vovvarna njöt av att kunna utforska en del av ön, Petrus plaskade på, medans Märta funderade  för det var en liten liten kant ner i vattnet, de gillade hon inte!                

Snygge sonen, överexponerat men härlig bild!  

När vi kom i land, hade min bror tagit upp sin båt, nått vajsing...  

Men med dessa 3:s hjärnor kan allt lösas!

Mekanikerna: gubben min, kusin min & bror min! å lika kul har dom jämt! fastän båtskrällen inte går som

dom ska   

Där i båten min brors son.

 

Blev en fin dag, fast förmiddagen var lite sval innan solen kom fram.

 

Nu ska jag kolla resten av fotbolls matchen! hoppas Holland vinner! lutar mot de...  

 

                                 Kram på er alla! ses!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards