frallorna

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Lena - 15 juli 2010 18:49

  

Först till mitt fina växthus, där det driver på så jag baxnar! denna "mini" slang gurka har växt det dubbla bara på 2 dagar!! & dax att skörda i morrn!    

& massvis kommer det på mina 2 plantor...  

..lixom tomaterna! valde bara körsbärs tomater i år, för dom är så söta & goda!  

..& som alltid, sedan flera år Physalis! i år 2 plantor, & skörden brukar bli så stor att man kan plocka flera nävar om dan! av dom sötaste små runda bären, helt underbart! men mognar ganska sent...  

& så i förrgår märkte jag att Petrus hade fått gegg på kinden, klppte bort hår, & där var rött! -attans Märta beskyllde vi henne! hon som ofta sitter som en Piraya på Petrus i lek, just i hans kinder.

Gjorde rent ordentligt.

 

Idag gick jag ner till min vän & vetrenär som omgående sa:

 

-Fukt exem!! -jaha... sa jag... att jag inte använder min Hjärna & tänker med...  så här hade han ju förra året åxå, fast på nos gropen, han badade ju lika mycket då, & fukt blev kvar där...

 

Petrus har så otroligt kraftig päls runt huvudet, inte alls som Märta, hon har ett annant lättare hår anlag.

Den är kraftigare nu förståss, förra året var han ju bara barnet!  

 

Hoppas jag tänker på detta nästa år då!   

 

Eva tog fram rakaparaten & rakade rent på stora ytor! båda kinderna, nu blir det då ingen utställning detta år! 

 

Hålla rent & torrt, han får dock bada, men sedan måste jag torka ordentligt!

 

Hon ska fixa en speciell salva tills i morrn, men jag tror åxå på Aloe Vera, det gör även hon, nu blir det till att fixa lite!  

 

Bloggar nu, för jag anar att åska är på G... kvaft & mörka mörka moln tornar upp sej...

 

Ska fixa till något gott åxå, tills gubben kommer hem, fira in hans semester lite!  

 

                  Skön kväll på er! ses i morrn!    

Av Lena - 15 juli 2010 14:11

  

                                      3 kärlekar  

 

Åkte till tippen med ett lass skrot, stannade till hos mina föräldrar & fikade, skönt med en sval stentrapp

i skuggan  

 

Nu har gubben åkt iväg för att göra sista skiftet, innan semestern!  

 

Nu ska alla måsten & tider skippas!  

 

Låt gräsmattan växa & låt disken gro!  

 

                                              Kram kram!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards