frallorna

Direktlänk till inlägg 14 november 2020

Svamp i massor!...

Av Lena - 14 november 2020 19:12


Vi åkte till skogen som tänkt, samma skog, & bara öste i! alltså säger det igen, har aldrig sett dess maken till svamp! osianer som bara breder ut sej, farsinerande, men många har sölat ur så jag får "hoppa" många, men det gör ju inget då det finns sådana massor & dom jag plockar är fantastiska!! tillockmed så hade det börjat växa nya! små fina raringar  



Svamphus där herr ekorre gnagit av lite frön från grankotten 



Tjocka hårda stadiga & långa ben  



Finfina gulingar åxå  kom en garnne förbi med saker jag beställt, hon fick massor


Skogsrådjur på vägen hem



Stannade till på vår Lanthandel, där stod dessa giganter, lyste väldigt fint i mörkret när gubben var ner till sopsorteringen



Dessa kom hon förbi med a´dotterns försäljning av WWF, som jag väntat på dessa kaffefilter! ja träslevarna åxå & inte minst den som jag kan göra fina dekoratiner med någongång, med en annan syl i andra ändan att dela tomater med tex 


  Ja så har jag fått kyl & frys på plats! tog ett tag igårkvällst att fixa om så som jag ville ha det, handtagen just såhär! vet dock att dom flesta väljer att ha dom symetriskt & bredvid varandra, men inte jag, det ska vara praktiskt åxå eftersom jag har spis å allt närmast öppningen, hu så drygt att öppna åt andta hållet  


Nu ska jag rensa lite, trattar få igång torkskåpet för i morrn ska jag dit igen, lade en sten på ett visst vis så jag vet vart jag ska fortsätta, ja nu ser det ju lika ut i flera km men lämnade så mycket just där  ja sedan måste jag in till Ikea & köpa fler såna stora glasburkar med snäpplock


Ätit gott, jag gårdagens grönsaksgratäng medans gubben fick räkmackor jag svängt ihop 


November 2017  


                          Kramis till er   

 
 
wiolettan

wiolettan

15 november 2020 17:18

Det var verkligen mycket med fina svampar. Roligt att kunna plocka och tillaga.
Rådjuren fick du fin bild av. Det brukar vara svårt, de är så snabba och springer iväg för minsta lilla ljud.
Tomtar redan. Men, de lyser ju upp fint, kan jag tänka mig.
Så roligt att lilla Ungen har kommit tillrätta. Blev så ängslig då jag såg att den hade sprungit bort.
Härliga och mysiga bilder där den ligger och tar igen sig efter alla strapatser. Man undrar allt vilka äventyr den har varit ute på? ´Men, det brukar vara katternas hemlighet.
Var rädd om dig och trevlig söndagskväll.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

20 december 2020 20:09

Förlåt, är så glömsk att svara, ska bättra mej!
Tack för dina finurliga & gulliga ord *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards