frallorna

Alla inlägg under mars 2018

Av Lena - 6 mars 2018 18:20



Gick en promenad med Mille idag åxå, 40 minuter, i bara 2 minus idag åxå, men med täcke på ändå  



Här sitter 2 som väntar på fika  fast som ni vet tar inte Märta emot vad som helst, det ska vara extra gott, annars puffar hon tillbaks det, eller gömmer under mattan  


Förövrigt har inget särskilt hänt, gått 2 promenader här hemma i byn  


En lugn dag, så som jag vill ha det  


                             Kram kram  


  

Av Lena - 5 mars 2018 19:05


Idag har jag promenerat med Mille i hans nya miljö, fast egentligen inte så ny för honom ändå, då han bott där tidigare, en halvtimme i snö som tilltog, men bara -2, känndes dock skönt att komma in i värmen igen



Hemma igen fullkomligt vräkte snön ner, som tur är lätta flingor, som jag hoppas blåser bort   ska snöa hela natten åxå, ja ja, inget man kan ändra på  



-Saru fika?? 



Min söta gråmule & pussmun   Malte är en sån hund som verkligen skulle bara vilja sitta & pussas hur länge som helst, han kan våra ritualer här hemma, som tex när jag sätter på selen, då står jag framför honom & då sträcker han upp sitt huvud som jag tar i mina händer, sedan pussas vi & snuffar, & han bara njuter  


Nu snart ett annat program jag tokälskar att se på! -Husdrömmar!   & efter det Bonusfamiljen som jag åxå gillar! en lugn kväll med andra ord


             Varm kram till dej som kikar in här   

Av Lena - 4 mars 2018 18:02


Malte följer *pappas* varje andetag -vakna  någon gång då & ge mej en puss!!   /Malte


Hade såklart klockan på ringning till Vasalopps starten & förberedelserna där, men vaknade innan den ringde, så laddad!!  eller   ha ha

Vill inte missa  detta jippo! & jag är stolt över Dalarna & alla dessa kulturskatter, som detta, i Fädernas spår, & tänk vilken härlig motion alla fått & får under höstens/vinterns träning inför, bara en sån sak   gäller dock inte sådana som mej, som ser loppet från sängen typ  



Medans folk kämpade i spåret kom Sam med pappa förbi, fikade & skulle tvätta bort sockret med en blöt handuk, blev bara tok  



Malte fick en egen munk, höll på att svälja hel i ett naffs! token där  men är det gott så är det  



Så blev det lite lek på golvsängen medans vi andra kollade Vasaloppet...



 ... & den här Byggare Bobs skottkärra är verkligen så spännande!!


Sam & pappa åkte hem & så var det dax för en spännade spurt! & så ramlade alla ihop som en enda bröthög!  



Idag var det faktiskt skönt, bara någon minus, fast lätt snö föll fram tills...



... ca 13, innan det sprack upp  


Ikväll börjar ett favoritprogram, Mästarnas Mästare! wow!  & lite senare Gift vid första ögonkast, såååå pinsamt, kan dock inte låta bli att se det  



Jag har pajat både till lunch & nyss, dvs ätit av pajen jag gjorde igår, så god... gubben fick annat som var minst lika gott!! & M & M åxå såklart & dom bevingade & katterna inte minst   


Som ni ser, inte många knop gjorda, & så skön  


                        Kram kram   

Av Lena - 3 mars 2018 19:25


Det blev en skön sovmorron som vanligt, M & M ville ut & kissa vid 07, så skönt att krypa ner igen sedan   för att efter frukosten bara vara, kolla tv & M & M bli ompysslade, som iof, vanligt   



Så tog vi en vända till "Tippen" , handlade lite mat & sedan hem till mina föräldrar för fika & Maltes våfflor! som Märta dissar, hon är så omständig, vill sällan ha från fikabordet, tigger aldrig  



Här snackar vi!! mamma hade gjirt glutenfria alá veganska Semlor!! sååååååå goda, nästan så Jorden stannade en stund  ja även   tigersockerkakan på fatet bredvid, så saftig & ljuvlig, min mamma hon kan baka hon  



Mamma hade åxå stickat raggsockor till mej!! voalá! så fina!!  så gick vi upp & tittade på lite minnes saker från mormor, denna gula virkade duk fick jag med mej hem, som mormor gjort  den ska jag ha på köksbordet, min älskade underbara mormor  duken bredvid, en köpeduk åxå från henne, & nu helt i min smak av färg, fick jag åxå ed hem  = Lycklig  




Fick dessa bilder idag, Mille tog verkligen sängen till sitt hjärta, han älskar den såååååå, & mitt hjärta blir så varmt   underbara Mille gubben    


  Beställt Biodynamiskt Naturvin, kom idag, minsta bestälning 6 flaskor, dyrt  nästan så benen skakade, tänk om det smakade päckel? gruvade mej nästan för att smaka... smuttade, mmmmm.... gubben smakade, & vi sa bara WOW!!  en fullträff!! så skönt  


Nu har jag gjort en kantarellpaj, till det sallad, gott vet jag redan att det blir!   men igår, då gorde jag sötpotatis frittes, & när vi började äta sa gubben -näää... jag -va? nääää... jag -va? va är det? han: -det är inte gott!! blev så paff, han som inte klagat på min mat under alla våra 35 år!!  men nu kom det!   & jag kunde bara hålla med, hade nog haft på lite för mycket potatismjöl & nej, sötpotatis ska nog ätas på annat vis för vår del ha ha ha ha   


I morrn har jag klockan på ringning, Vasaloppet är heligt att följa!! min systers man åkte både Staffet-Vasan igår & sedan direkt Natt-Vasan!! då snackar vi energi & kondition!! ho ho duktigt jobbat TONY!!!!  


                     Kram & fin lördagskväll  

Av Lena - 1 mars 2018 23:05

  Så fick bygget ett slut...  



... tadaaaaaa!! så nöjd...



... jag var formgivaren/designer  



... & fixade textilierna, & gubben konstruktör!! Väldigt nöjd med gaveln, hoppas bara att Mille inte kommer på att han ska bita bort knapparna!  



Ja så har vi väl inte gjort många knop idag heller, kylan håller oss inne...



... & Märta vill leka mest hela tiden, fast bara med mej, Malte är för hårdhänt   fast Malte vill ju leka med henne, så jag får försöka förvilla honom till att leka med mej iställt    



Så har Mille flyttat med sin matte till en lägenhet, vi hjälpte till lite på eftermiddagen med tunga saker, inga takampor i lägenheten  just då & mörkret kom fort, så dessa bilder fick jag nyss, han gick visst direkt till sin bädd, satt där lite förvirrad -vad gör vi här? kanske han tänkte...




... han sover alltid i sängen med sin "mamma" men på kvällen just när vi mms:ade så lade han sej ner i sin Kungasäng, vad glad jag blir att han tycks gilla den, attans mjuk i vart fall    



Ja trist de där, när man älskar sina söners flickvänner så enormt   & när det blev som för vår ena son, att dom valde att separerar... Men Mille & mattte finns kvar i stan, & jag har redan lite Mille vakt inbokad  


   Just nu, kl 23.41 minus 18.3 attans kylslaget, men lite varmare i huset, dryga 23, mätaren står nära fönstrets vädringslucka. Jag står alltid med ute på trappen om kvällarna, i bara nattlinnet, gissa om det är ljuvligt att komma in i värmen efter några minuter ho ho Tv meterologerna sa att i morrn bitti ska vi ha minus 20, tycker synd om alla djur...  blir till att baka baka med fett å sött  


                         Kram i kylan  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards