frallorna

Alla inlägg under september 2017

Sam

Av Lena - 7 september 2017 20:24


Den här lilla härliga filuren kom hit idag, mamma vilar inför nattskift & pappa vilar med feber & vi myste med Sam! vilken tuffing va, i snyggaste outfit 



Kollade till deras husvagn & tröjan med draken köpte jag på Ullared i somras!  



Men det mest spännande var ändå att vara med faffa i garaget, allt farsinerar honom, gullungen, här en kram med faffa  


Vaknade vid lunch efter en både lugn & väldigt körig jobbnatt, men med en härlig kollega blev den kanon! 


Kvällen är mörk, i morrn ska jag leta fram lite ljus, dax för lite ljus i vårt hus!


            Varm stor kram till dej som kikar in här      

Av Lena - 5 september 2017 18:13


Så hade jag fått nog av mitt långa  gråa råttfärgade hår! (fast råttor är fina  ) & tog tag i klippandet på förmiddagen...



... försökte att få en bild före som sedan skulle bli efter  ...



... tillockmed Märta tittade misstänksamt på mej när håret föll... jag var åxå fundersam ett tag, då det bidde på tok för kort på ena sidan!!  



Ok nöjd, inte jätte bra, men tack vara bra självfall & färg så blev det hyffsat! & värre kunde det ju inte bli  



Så åkte jag till Apoteket & köpte diverse medeciner & salvor till Malte & Märta & sedan hem till mina föräldrar, där Malte fick en skön promenad med morfar! 



En ljuvlig äppelkaka men undanbad mej vaniljsås & så hade mamma bakat hårt havre/bovetebröd! så gott!!  fick med mej hem + äppelkakan & diverse annat 



Malte & Märta fick "nofflor" som Malte är galen i! Märta är ju en väldigt kräsen dam & väldigt nöd-bjuden, tur de då hon lixom "mamma" måste dra åt svångremmen    


Snart väntar 2 jobbnätter, kul!


                          Kram från oss  

  

Av Lena - 4 september 2017 21:11

 


Vackra Malte i förrgår i skogen  


  Idag har vi inte gjort just något, jag har kollat på playen på lite jag missat, & så den makalöst fantastiska dokumentär serien i 4 delar som går på 4:an som heter -Escape to the Chateau!! ett par från England som köper ett gammalt gammalt Slott i Frankrike, å så börjar renoveringen, alltså, sååååå farsinerande!! jag vill åxå ha ett Slott!! så de så!!    


M & M har bara slumrat & sovit i regnet, jag har maserat dom & pysslat, smort med salva & inatt natt 3 med zink inpackning för Malte!


Annars så tänker jag mest hela dagarna att jag ska skärpa mej med mat, fick en liten knuff när jag läste en blogg idag, tog en sockerfri smotie på eftermiddan, gott gott  


Just nu kollar vi på GW:s mord, fruktansvärt...


                           Gokväll  

Av Lena - 3 september 2017 16:32


Igår hade vi en slappardag, innan vi styrde kosan till skogen...



... oj oj oj! där cirkulerade 8:ta rovfåglar!! tyvärr blir mobil bilden att få det att se ut så långt bort, sanningen var att det var så mycket närmre, undra om det låg ett byte under deras cirkling... jag kan se alla 8:ta på bilden, men kanske inte ni   häftigt var det i alla fall!


En liten bit bort stannade vi, men bara jag gick ur, skulle bara se till mitt Tratt ställe, jodå, dom fanns! plockade några lite större, men om ca 3 veckor sådär, så kan jag nog plocka mattor av dom!! WOW!! & så lång väntan  



Så fortsatte vi till den skog vi planerade att gå i, & på väg dit så flög denna stora korp? eller annan, framför bilen & satte sej i träd efter träd, så maffig!! Idag skulle jag haft min systemkamera med zoom!! 



Guldet satt där & väntade på oss!! en & en lite här & där, blev en fin skörd idag åxå! både för frys & till kvällen 



 



Fram & tillbaks, fram & tillbaks, så kul dom hade!!  





Varm & fin dag & mycket vatten serverades!



Så kom jag på den geniala iden att bjuda våra grannar på kvällsmat & hela köret...



... ända tills midnatt satt vi & pratade, skrattade & myste, hade ett elemänt på, så altanen var skön avslutade med att hon klämde Maltes "där bak"



Idag har vi tagit upp Gullan...



... meningen var att M & M skulle vara hemma & jag & Sam skulle se på! men han har fått feber, lille skrutten  men sonen kom, & M & M följde med, jag bara fotade, gubben & sonen fixade upptagningen, förra året tog gubben upp Gullan själv, hon är enkel & inte så eländigt bånstyrig som vackra Karin var, pust 




Fikade innan vi åkte hem & M & M fick en promenad i omgivningarna.


Maltes tassar är röda, så inatt har han sovit i zink inpackning med tossor på, så mjukt torrt gräs blev bra att gå på & lite asfalt, inga blöta skogar innan det läkt.


Nu väntar jag tills 20.00 då blir det SALTÖN!!  


              Kram till dej som kikar in här  


  

Av Lena - 1 september 2017 19:51


Så blev denna Prins Sam 2 år i onsdags!!! kalas & paket i strålande sol!!  



Mycket med kläder, men åxå leksaker såklart!! här 2 med 4 hjul  




Spännande öppning!  



En balans cyckel från sin mormor & morfar, fast den var lite läskig, just då  men bara han kommer på "det" med den, så blir den en stor favorti!  



Byggde med magnet klossar med sin farbror som han åxå fick av honom  



Sam bjuder gärna på kramar åt alla! här till min mamma  



  Härliga Sam!! omfamnad av så mycket kärlek av alla  



Idag har jag promenerat med Mille!! underbara krumelur  



Märta har varit knölig i magen inatt, så det blev inte så mycket med sömn, hon slappnade av på morronkvisten, så vi sov på förmiddagen istället, sedan var allt bra!

När gubben kom hem åkte vi till skogen i 16 tiden & han fick sin fika där på en stubbe 





Hittade ganska så bra med kantareller på dom 2 ställen vi kollade på



Fika, ja det är förstås skogens höjdpunkt!!  kaffe & rulltårta till gubben, annat gott till M & M, som blev vita av solen på bilden! en så skön tur, jag hade bara en tunn tröja & kvällssolen spelade magiskt bland granarna 



Hittade 4 trattkantareller! ganska små, men vet att andra hittat större & fler! nåja, man får vara glad för gula åxå   en del för frysen, & en del till kvällens mat...



... som blev hem mos/pure av Svenska King Edvard! kantarellstuvning, gelé & sallad, skulle vart grillade primörer, men jag var för hungrig för att orka vänta på de, gubben fick kyckling till, uch  


Renbäddad golvsäng, vädrat & damsugit, så skönt! där myser vi nu  


                        Kram till dej som kikar in!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards