frallorna

Alla inlägg under maj 2014

Av Lena - 11 maj 2014 12:22

 

Gubben gick upp tidigt, skulle iväg till båthamnen på "fixar dag" Malte rullade bara runt, pussade mej & somnade om mot mej, ljuvliga underbara knyte  


Disigt & grått, ska iväg till goa vänner på ättämiddan & fika, kul!  sedan blir det final av Mästarnas Mästare & hocky.


Festivalen igår då... Jag blev väldigt förvånad över att ha ganska så rätt någon gång! gillade ju Nederländerna & dom kom ju 2:a i alla fall  gillade åxå Rysslands bidrag även om det är si & så med landet.


Vinnarbidraget är nog en låt som växer ju mer man hör den, att hon sedan var en han har ingen betydelse för mej, jag önskar att ALLA mäniskor fick vara dom dom VILL & ÄR utan etikett! men eftersom vår värld nu inte är sådan, så förstår jag att Conchita m.fl. blev berörda över att få så många röster, aplåder, empati, sympati & kärlek  så visst var denna festivalen vacker på mer än ett sätt  


                             Kram & fin dag!  

Av Lena - 10 maj 2014 20:01

     

Gick ut på en promenad vovvarna, katterna & jag, fast katterna fick vi lov att skrämma iväg när vi skulle passerade stora vägen  

 

Blev en bit på stora vägen innan vi kunde...

 

,,, svänga in på cykelvägen! gick bort till skolan & vände &...

 

... hemmåt igen.

 

45 minuter & värmen var så skön så vi fick lov att öppna upp till altanen & få lite svalka  

 

Sonen har varit i Norge med flickvännen & hälsat på hennes släkt, & då fick vi dessa   åååååå så glada vi blev, undra var vi ska hänga upp dom så dom syns!  

  Varma mackor med trattis stuvning & sallad har vi ätit, & lite senare dom stekta bananerna med sirap så det blir som kolasås & glass till, så gott så man lixom vill svimma  tyvärr borde jag dra åt svångremmen istället, men det struntar jag i just nu  


Gladiatorerna nu förstås!! sedan Melodifestivalen, jag håller på Nederländerna!! & så Island var bra & några fler åxå, i år föll fler låtar mej i smaken än vanligt.


Kvällsvädret har bestått av regn regn & mer regn så det dånat i huset...



                  Kram kram alla fina som kikar in   

Av Lena - 10 maj 2014 11:18

 

Bohemian morron hos oss! mys mys mys  

 Stackars flugor som sitter där uppe på altantaket & fryser  

 

Gubben är på bilträff med ena sonen, vi är hemma & kurar. Inget regn & mulet, ibland blir det ljusare, men någon sol lär vi nog inte få se.


Någon byapromenad, bara chilla & fundera på vad vi ska äta för gott ikväll, stekte ju bananer igår kvällst & på slutet hade jag i lite ljus sirap som fick puttra med en liten stund så det blev som seg kolasås, jam jam jam vansinnigt gott med glass till!  


                      Kram kram & fin lördag  

Av Lena - 9 maj 2014 19:16

     

Dom har vilat, lekt, busat...


... & lekt igen  

   

Malte & jag tog en bya promenad (med mobilkameran) utan stopp-klossen Märta, det duggade lätt & Malte fick faktiskt ha värme täcket på, både täcket & Malte hamnade i duchen, gösses så mycket klet & gegg vi fick med oss in  

     

Nu på kvällen hade gubben ärende till andra ändan av byn & vi mötte upp, tvingade med Märta åxå  spring på gräsmattan & lite mindre grus med in  


Märta höll sej från både A & B tills klockan var 13.00 idag! då tvingade jag ut henne, -den blåsan skulle jag åxå vilja ha  


Lats Dance väntar & jag kommer faktiskt rösta på Benjamin  jag bjuder på några kronor för hans skull, & tackar för underhållningen & håller tummarna  även om jag gillar Steffo åxå.


Stekta bananer med lite sirap & vaniljglass lite senare.


                Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 9 maj 2014 10:04

 

Det vräker ner hos oss, & när gubben & Malte skulle hämta tidningen så kissade han utanför garaget & för en gångs skull ville han sedan in in in! men jag sa till gubben att han ÄR nödig, så Malte fick bakläxa & kände nog så här   när jag tog honom med ut igen, tittade bedjande men pruppade sedan fort fort  Märta däremot har en festblåsa & knipteknik för båda hålen som jag vet inte vad, hon kommer inte kissa före 12 idag  


Nåja, kiss, bajs & regn, vi kurar inne  


                                Kram på er  

Av Lena - 8 maj 2014 16:38

 

-Vad väntar dom på???.....

 

-jo en mini Pedigree Dentalstix var!!  


Natten gick galant  tiden flyger iväg & vipps är 11 timmar avklarade, nu kan jag börja skriva i Freetimen som används i vår Kommun för timmanställda  


Fixade frukost åt gubben när jag kom hem & ställde i kylen tills han vaknade, -ja jag älskar att pyssla om honom   -Malte ville ut & pinka, sedan kröp jag ner på golvsängen & Märta kastde sej i min famn & somnad tätt tätt intill under täcket & Malte på andra sidan mellan gubben & mej  


Båda hade svårt att komma till ro igår kvällst, Märta satt i hallen & väntade på mej till sena timmen & även Malte höll span.


Regn regn regn... men en liten vända med Malte ska jag snart ta.


                         Kram kram på er   

Av Lena - 7 maj 2014 16:19

 

Idag har det regnat oavbrutet, inga promenader, bara kissvändor  

 

Hjälp... undra vad dessa 2 tycker? ser ut som semester cyklare  avesjuk är jag INTE!!  

 

Åkte till fina faster med man & fika-fisken blev nästan tom  


Gör en intro-jobbnatt i natt, spännande & kul  


Tills dess inget särskilt här hemma.


               Kram kram i ruskvädret  

Av Lena - 6 maj 2014 18:39

  Idag är inte vädret sol & blå himmel, det har regnat sedan några timmar.


Tv tittande & så Melodifestivalens första deltävling, nu hade jag hoppats att Ace skulle vunnit, då hade Sverige varit livsfarliga i finalen! jag tror dock att Sanna går vidare i kväll, men vinner gör vi INTE!  ganska ok låt, men inte mer tycker jag.

Å andra sidan har jag aldrig haft rätt  


              Kram från golvsängen    =   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards