frallorna

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Duktig!

Av Lena - 25 oktober 2013 10:57

 

Tidig morron & dagen nu är lika vacker...

 

... & Malte har hamnat i buren, men nu utan protester! gnyendet & oron som vart, var av morfinet.

Men han får gå ut 6 gånger om dagen för kiss & mat, & vilken aptit han fått! får ta det lite piano så han inte får knip, små portioner  


Han är så lugn, ännu i alla fall, låg & kollade Lyxfällan med "pappa" igår kvällst på golvsängen & sedan sover han förståss åxå på den, jag tog över & flyttade dit från sovrummet vid 5 när gubben åkte till jobbet & så sov han som en stock nära nära till klockan 08.00, sedan kissning, mat & Rimadyl & buren. Nyss kiss & prupp & vatten & mamma sååå glad  Älskar denna varelse så hjärtat värker  


Nu ska jag öppna dörren åt honom & sätta mej där & klia lite  & kolla på tv, för tv är det enda som kan få mej lugn, att se på något så koncentrationen blir på något annat än mina malade jobbiga tankar, virka går inte för då kan man tänka, & läsa har jag inget fokus till, & jag måste ju ge honom lugn & ro från min själ   


Så har jag åxå förstått, att jag betyder mycket för Malte... det har jag alltid förstått, men nu blev det så otroligt bekräftat, när jag lämnade honom i Falun så försökte han krampaktigt hålla mej kvar, ungefär som en liten apa, lade tassarna krampaktigt om mina axlar & gnydde, han lixom grät mot min hals... ni förstår kanske hur det kändes, för oss båda...

Detsamma när jag kommer upp på morgonen, igår & idag, han lägger tassarna om min hals, slickar min hals & när jag sätter ner honom, (för jag vill inte att han ska ha den ställningen) så kniper han ihop sina framben om min hals, min lilla apunge  så jag får raskt lägga mej ner & så han får krama mej & jag honom förstås  Malte är så speciell, så speciell  


                                     Kram kram  

 
 
wiolettan

wiolettan

25 oktober 2013 15:01

Lider med Malte.
Förstår hur det känns för er som familj och kanske mest för dig eftersom Malte verkar ha en stor kärlek till dig.
Glad att han är hos er som nog är den bästa familj han kunde få, med mycke med kärlek och omtanke.
Ser att det går framåt och att han blir bättre och bättre, skönt.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

25 oktober 2013 15:14

Ha ha prinsen på ärten!!!

Ja det går ingen nöd på Malte det ser och hör jag det!
Skönt att höra att det går åt rätt håll!

Ha nu en skön helg!
Jag kikar in här som vanligt!

Kram
Anna

 
Piedra

Piedra

25 oktober 2013 17:25

Vilken kärlek!!! ♥♥♥ Kramar! ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards