frallorna

Alla inlägg under juli 2013

Av Lena - 9 juli 2013 21:33

 

Jobbet idag bestod av att åka till Leksand med buss & äta sallad på Siljans Konditori, massa olika blandningar i pyttsarna & så, gott gott  

 

Väl hemma blev det att ta igen sej en stund, knackelibangen var & lurade i huvet, kanske för att dagen var galet varm?  

 


 

Men efter en stund när molnen gjort det någotsånär drägligt utomhus, så åkte Märta, Malte & jag till åkrarna en vända, vi tog bilen ända ner.

Snacka om att det är torrt! såg ut som värsta Vilda Western öknen!  

  


 

Är detta Älg ört/gräs?? ska ju vara sååå nyttigt! men man vill ju inte ta fel & göra te & hamna en meter ner hö hö... 


 

 

Vatten med förståss!

 

Himlen var mörk i norr, & nu är den än mörkare, ska bli regn & kanske åska till natten.

 

Tog detta foto med nya kameran, skapligt...

 

Bönderna hade fullt upp runt på åkrarna...

 

... det tyckte Märta var ytterst intresant! hon satt som hon satt, helt uppsluten av "hö-händelsen"  


Nu ska jag köra med Novafonen på gubbens rygg & ge den masage, han har jobbat på bra här hemma med att få bort allt gammalt golv & staketet.


                                      Kvällskram på er  




Av Lena - 8 juli 2013 20:20

 


 

Sonen kom förbi & vi åt grillat   & jag kan säja att Malte gillade inte strippsen fast dom låg på tallriken  -& jodå, lite gott fick dom allt åxå  


En underbar dag på jobbet som vanligt  & nu bara 2 dagar kvar... i morrn tar vi tåget till en annan stad & äter gott för att fira in semestern 


                                  -------------------------------- 


Vet ni! jag har äntligen fått en mobiltelefon med internet! en begagnad Samsung Galaxy II, sonen har hjälpt mej igång med den  -känns som jag är Jordens sista med denna modernitet, fast jag har längtat länge...

Tack Cissi! -nu är jag ju modern!!  


                                    --------------------------------


Lyssnar på Lotta & väntar på Jill, henne gillar jag.


Solen lyser & gubben har fått bort mycket av golvet...

 


 

... fast det tar sin tid, med att köra det till tippen & dra upp den spik som inte följer med brädorna.

Bilderna är från nu, mysigt att kunna vara ute & det är varmt & INGEN MYGG!!


                           Kram på er mina fina  

Av Lena - 7 juli 2013 23:10

 

Hamnade på en fin ö & värmen var enorm...

  29 grader ute när vi klev ur bilen & i båten.

 


 

Gubben & sonen åt kycklingsallad, vovvarna & jag knatade en bit...

 


 


 


 

Otroligt vilken stund vi fick, en värme vi inte känt på i år, men andra sonen han har så här & mer därtill i Turkiet! hann & flickvännen är inne på sin andra vecka & har haft 35 grader hela tiden...  fast dom klagar inte! bara njuter där nere  

 

Några Kantareller fanns åxå, fast dom plockade jag inte, men Märta grävde...

 

                                 ... upp dom!!  

 

Värmen gnällde vi inte på, & det blåste en ljum vind hela tiden


 

 

 

Sådär ja, hopp i Karin, Märta & Malte tog varsen väg runt ruffen & ner i sittbrunnen.

 

Tog en liten tur innan vi var i hamnen igen.

    Trist för Kusin med fru, som igår navigerade "lite" fel & körde sönder "baken" på båten  

  Bil-ute tempen visade 30 grader nästan hela vägen hem!


I morrn ska vi "bara" få 22 & en klarblå himmel, jag jobbar men gubben är ledig & ska arbeta med altanen, få bort allt golv.


                               Kram & sov så gott  



Av Lena - 7 juli 2013 13:11

 

Har lovat Malte en badtur idag   Karin står beredd, sallad, fikabröd & kaffe likaså, väntar bara på att gubben ska vakna efter nattskiftet  


+26 i skuggan, härligt! 


                                  Kram kram  

Av Lena - 6 juli 2013 21:03

 

Grattade min mamma idag, lite för sent. Blev massa god...

 

                                ... fika förståss!!  

 

Malte då!  du kan verkligen linda mormor & morfar runt dej  

 

                                ... en muffins på "G" 

 

& här tog mormor kort på Märta & mej  

Mormor/mamma/svärmor fick en Lagerblad planta som förhoppningsvis med hennes gröna fingrar kan leva många år, som detta Citron träd hon fick av oss för många många år sedan & ger citroner i massor!    

Men som sagt en "Lager" hade hon inte, & så fick hon en Fjärils-Lavendel som drar åt sej fjärilar! vackert tänkte jag... & lite godis till kvällen   


                                         ----------------------------------


 

Detta är en "före" bild...

 

... & en till!! av vår veranda på baksidan, -en förfallen skapelse verkligen!  men nu ska det bli ändring på den! vi har aldrig varit på vår baksida, gjorde den för 27 år sedan... den del som varit utan tak över är rutten gånger en miljon  

 

Malte såg med spänning på...

 

... medans Märta njöt av kvälls solen  


Bort bort med all skit! & tur man har en händig man!! 


Nu ska halva altanen bli inglasad, fast inte lyx varianten, utan loppis & Blocket varianten  -& jag lovar, det kommer bli mer än fantastiskt! mina "Ernst  " tankar är igång  -det kommer att både bli en "himlasäng & en fantastisk soffgrupp  Tur som sagt att gubben är en "händig man"   & kul att jag tagit före kort... mina efter kort kommer...  


                                    -------------------------------------


 

Har gått ett varv i bilderna här på datorn & kommit till detta fantastiska foto som jag tog förra sommaren...  

Denna bild har jag gjort en förstoring av, som pryder husets bästa plats i en guldram... Far & son  


                             Kram mina fina som kikar in  

 

Av Lena - 6 juli 2013 10:58

 

Märta bäddade ner sej i väntan på att jag skulle lägga mej  

 

Kl är här 02.14, & vore det inte för molnen så hade det varit ännu ljusare, så vackert  


Gubben sover efter nattskiftet, blå himmel, gul sol & +20 i skuggan  


Ingen båt tur hinns med idag, då gubben börjar tidigt på lördags nätterna, men en vända & Gratta min mamma ska vi ta när han vaknar 


I morrn ska vi få +27! så då hoppas vi att Karin är laddad, & tar oss på en tur, leta på en egen ö & bada  


                             Kram & fin lördag  

Av Lena - 5 juli 2013 17:10

 


 

                                    Vinkeli vink  


Vet ni vilken som  sitter på detta tåg? -jo Gerd!  ute på en Inlands tur, åkte förbi vår bygd & stad & när jag höde tåget komma, (hördes bra idag när det nästan var regn i luften) så zoomade jag in dej Gerd! kl 12.42 från vår altan  -lite kul faktiskt, att där i sitter en Blogg vän som jag bloggat dagligen med ända sedan augusti 2008  


I vilken vagn & vid vilket fönster satt du?


Ha så kul nu på din härliga resa Gerd!!!  -& kul att pratas vid igen!!  




 

Vi åkte då till Karin för att titta till henne, vädret var inte så skönt, så vi tog...

 

... en halv timmes promenad i hamnen...

 

... kollade in denna Pärla, precis en sån som jag vill ha...

 

Märta kan ibland bli som en staty när hon blir intreserad av något  hon går då inte att rubba... som här, fick syn på några där vid kajkanten i en eka...  

 

Blev fika i bilen, fick duga för idag.


Nu har det äntligen lättat lite på himlen & lite blått visar sej, men snart ska gubben ut på nattskift, så vi blir hemma.

 

Märta reagerar knappt på Kottarna längre, & Kottarna bryr sej inte nämnvärt i henne heller, hon vill lukta lite på dom bara  detta var igår kvällst.


Märta har gått upp i vikt, blivit trind som en fotboll  8 hg på 10 dagar, suck...


                                            Kram på er  

Av Lena - 4 juli 2013 18:43

 

Gubben & jag växlade nästan i dörren, jag jobbat klart för dan, han jobbä ättämidda. Vovvarna & jag tog en liten bya vända...

 

... spännande tyckte Märta  

 

Jobbat klart för veckan & bara 3 dagar återstår nästa vecka innan semestern  


Nu älskar ju jag mitt jobb!!  -men det där med att bara ta dan som den kommer ska ändå bli så skönt.


Gottat i mej lite onyttigt & snart Ernst!  


                                     Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards