frallorna

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Tisdag...

Av Lena - 30 juli 2013 12:35

 


 

Plockat massa hallon & fryst in, ett & annat småkryp kommer med, men dom räddas omsorgsfullt & får gå tillbaks till busken  & lilla Snigel är nästan lika söt som...

 

... Kottemammas barn  fast jag tycker inte hon har någon "pli" på dom, får ju springa vind för våg & hur som helst   har sett henne med 2 stycken, men igår & idag var det bara en... hoppas den andra sov efter sina bravader

-småbarn ska man se efter Kottemamma!!  


Nu ska jag iväg & köpa hundmat av alla de slag, måste försöka blanda i lite bantnings mat i Märtas allergimat, & så ska jag kolla på Ta Till Vara vad dom har  


Molnigt men varmt & så skönt, & faktiskt så är det härligt att bara ha värme & ingen sol som omväxling.


                                 Kram på er  

 
 
Jeanette & Pajaz

Jeanette & Pajaz

30 juli 2013 13:13

Hej ... Nu va det längesen!!! Här är lika farsinerade som vanligt! VILKA BILDER <3 Fantastiska, dom säger mer än tusen ord <3 Kul du håller koll på oss fast vi är lite inaktiva ;) Men plöstligt händer det! Är iallfall hur nöjd som hels med min nye vän och med att värmen ger sig så kanske vi kommer in på besök lite oftare ;).. Kram o ha det bäst med dina godingar / Jeanette & Pajaz

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Lena

30 juli 2013 21:59

Tack :))

Ja han är enormt ljuvlig din Pajaz♥ & såklart ska man vara ute i värmen & sommaren när den äntligen kommit, blogga hinns med i sinom tid det åxå ;)

Kram på er♥

 
Kicki

Kicki

30 juli 2013 15:54

Det var inte mycket till snigel. Jo visst får man med lite extra proteiner i hallonen i form av små hallonmaskar och annat.
Hur många igelkottar är det sammanlagt på er tomt?
Här har det äntligen kommit lite regn nu, verkligen behövligt efter all värme och torka.
Hoppas du hittade nåt nyttigt på Ta till vara.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

30 juli 2013 21:57

Ja fy, så sa vår förra granne åxå, hon rensade aldrig hallonen, utan tackade för extra mask proteiner!! fy! ha ha ha ;)

Vi har i alla fall 8 stora & 2 mindre, så minst 10 stycken som lullar på här i byn, fast dom är ofta här hos oss ;)

Spöregn här åxå från middagen & fortfarande, & som sagt BEHÖVLIGT inte minst för svampen ;)

Inget Ta till vara fynd :(

Kram på dej♥

 
Krokii

Krokii

1 augusti 2013 12:18

Alltså det var den sötaste lilla snigel jag sett!!♥♥ Tokgillar :)

Hoppas kottemamman lärt sig och barnet kommit tillrätta♥♥

Kram!!

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

2 augusti 2013 22:44

Ja jag tycker sniglar är fina med sina hus, & när vi var söderöver så fanns det såna där stora sniglar! jätte gulliga ju :))

Kottemamma har jag fortfarande inte sett med mer än en unge åt gången, men jag är ju å andra sidan inte ute hela natten & kollar, kan bara hålla tummarna♥

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards