frallorna

Alla inlägg under maj 2013

Av Lena - 11 maj 2013 21:48

      

Äntligen kom vi iväg, efter mycket om & män.


Så här åker Märta & Malte, i säkerhets selar i sängen.

 

Märta har namnsdag idag! lixom Petrus dotter Märta "Maräng" blev extra lördags godis   

 


 

Har städat mitt växthus, eller nu mer heter det Katthus  från april/maj flyttar dom ut dit, frivilligt! det har extra tjocka glas, så värmen håller sej även på nätterna.

Sönerna sköter hus & katterna & Igelkottarna!  

 

På en åker stog ett gäng Älgar & betade!

 

& här står ett Vildsvin & äter. Tänk, jag tyckte mej se en varg i ett skogsbryn innan Strängnäs, blev helt paralyserad & fick inte upp kameran! eller så var det en väldigt stor räv? svar får jag aldrig...

 

Hade inte fått i mej någonting på hela dagen, så vi stannade & köpte en glutenfri pizza i stan som fick följa med till Sala innan den blev halvt uppäten, gubben åt hem mat & vovvarna äter & dricker så bra i duchen!

 


 

Nu står vi en bit utanför Strängnäs vid en skogs glänta, & jag är lyrisk över min nya dator!!! gubben & vovvarna sover, men jag knappar på & läser i mörkret, sitter så skönt i sängen, har ett fönster bredvid mej som jag inte dragit för ännu, & ute är nästan lika fint som på kortet.


                             Kram på er  



Av Lena - 10 maj 2013 21:34

 


 


 


 


 


  

Så tungt nu.... vår härliga Foffe har somnat in, skulle fylla 10 år den 29 maj...


Han var vår mest speciella katt, gick sin egen väg, tog semester & gav sej av på vandringar så fort det blev vår, för att komma tillbaks på senhösten.


Min enda tröst är att Petrus hälsade honom välkommen  till Paradiset, det vet jag att han gjorde...  


Det har stannat av här hemma, men vi ska försöka komma iväg i morrn...


Min surfplatta blev bytt mot en jättebra bärbar dator, men just nu känns det väldigt oviktigt...


                                                  
    Kram  





Av Lena - 9 maj 2013 23:36

 

Tog detta kort med surfplattan & skulle lägga in det på bloggen, men si där var det stopp!! tyvärr klarar inte en surfplatta av detta! suck & suck...  så i morrn måste jag troligen lämna tillbaks den    & köpa en bärbar dator istället, blääää  


Sonen har gjort allt han kan & 3 killar på Teliabutiken gnuggade sina huvuden   men ingen av dom kunde heller lösa problemet! så typiskt...


Nåja, en bärbar är väl inte helt fel, fast den kommer ju kosta mer  surfplattan kostade faktiskt " bara" 2.400 kr & jag gillade den lilla enkla plattan att ha i knät


Ska väl tillägga att sonen sa så här till mej: -varför rådfrågade du inte mej innan mamma? ja det skulle jag förståss gjort  


                                  Kram i natten  

hej

Av Lena - 9 maj 2013 15:41

Prov

Av Lena - 9 maj 2013 12:26

 

Somnade till regn & vaknade till en gråmulen dag, Kristihimmelfärds dagen, hmmm kan inte min bibel så bra, men "han" måste ju åkt till himlen idag va? fast typ för länge sedan   ... & är det inte idag det är Gökotta åxå?


Ingen kyla ute, bara lite blött, ska åka till mina föräldrar & fika, ska byta veckotidningar med mamma, så jag har något att läsa under "semestern"  


                                     Vi hörs! Kram  

Av Lena - 8 maj 2013 22:52

 


En bild tagen för lite mer än 3 år sedan  


En hektisk dag, -eller inte på mitt underbara jobb, för där åt vi bara glass i

stora lass    - men efter att jag kom hem, ärenden till både höger & vänster, som dock slutade med dåligt samvete från gubbens sida då jag snällt påpekade för honom att jag inte fått någon present av honom när jag fyllde jämt... nu var vi på Teliabutiken för att köpa en royter att ta med när man åker någonstans, så man kan vara uppkopplad. Jag berättade hur högt jag önskade mej en surfplatta, försökte klämma fram en tår i ögat åxå, men det lyckades inte    men han plockade i alla fall upp portmonän & köpte mej en surfplatta!! jaaaaaaa ja jaaaaaa va kul!!    ena sonen han visa mej lite lite innan jag kastade mej i bilen för att hinna till Italienska kursen. Har väldigt många frågetecken ännu, förstår nästan ingenting? kan man blogga från den som den är, eller är det "appar" som gäller på den åxå som med telefoner?? kanske knasiga frågor, men jag vet inte!


& så har jag köpte en begagnad modern telefon väldigt billigt åxå  Tack C!   fast nu ska jag lära mej plattan först & sedan telefonen, gösses så min hjärna kommer att få jobba!  


                                    Kram på er i natten  

Av Lena - 8 maj 2013 09:29


  Arla morgonstund klockan var o3.56 vackraste soluppgång & fåglarna började vakna...


Nu iväg till mitt bästa jobb, sista skiftet innan en skön vårsemester  sedan hem & fixa en hel del & så Italienska kursen ikväll 


Solen strålar & värmer, härligt  


                         Kram på er mina fina   

Av Lena - 7 maj 2013 17:02

 


 

Igår kvällst vid 23 tiden, så sprang vi på dessa 2 som låg aldelens vid huset, eller en låg ihoprullad & den andra satt troget bredvid, jag lade dit lite kokt kyckling & katt knappar, frågade min kompis idag som arbetat med igelkottar, & hon sa att en del har svårt att komma igång efter en lång viner i idet, & att dom behöver mycket med vatten, hoppas att den inte åt torra kattknappar då!  dom lever inte i par, men när jag rörde den ihoprullade för att se så den levde, så gick inte den andra därifrån, men började taxamt att äta  lyckades inte somna på hela natten, knasigt, så i natt vid halv 4 så gick jag ut för att kolla till den, men då var dom borta båda 2. Ska sätta ut lite pyttsar med vatten, under vinvbärsbusken & vid vedhögen, & så är dom upp på trappen varje natt & äter kattmat & kan dricka där, att dom är upp får jag bevis på hela tiden, för dom bajjar som tack  

 

All ved är avklarad! så nu kan vinern komma!!  .... eller nej! inte än...  

 

För varmt för Märta med en långpromenad när det är denna enorma värme, så vi nöjde oss med en byapromenad & som om en stund blir en till, Malte & Petrus har aldrig berörts av värmen, & det har inte Märta heller gjort förut, märkte det förra sommaren, men bara om hon anstränger sej i värmen, för ligga i solen & njuta det gillar hon  

 

Härliga grannen kapade av sej en bit av fingret i förr förrgår i vedklyven  igår lade han om såret & tog en bild av fingret & ville visa mej det -är du kräsmagad frågade han? nej inte då! men gösses Amalia när jag såg bilden trodde jag inte mina ögon! helt öppet, slamsigt & köttigt! -va? jag trodde dom försökt sytt ihop eländet? men inte då! såg ut som värsta skräckfilms senarie, & hur i hela friden ska det kunna läkas??, menar dom att det ska bli skorv över tro?? hua ligen, mycket har jag sett men inte något så otäckt...

Men lika glad är han för det!  & fortsätter klyva på  


Pratade med "Igelkotts kompisen om husbils resor & hon sa, -kan vi inte åka tillsamans i er Husbil ner till Tyskland i augusti? dom har så vackra pärlor där dom vill visa oss & är så välberesta med bil både där & i Europa, så vem vet? tåls att fundera på & låter jätte spännande  men nu håller jag på att packa för en Sverige semester först  


                                         Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards