frallorna

Alla inlägg under maj 2012

Av Lena - 5 maj 2012 11:05

 

Regn regn... nåja, vovvarna är ystra & leker & busar för fullt här inne!!  

 

Iväg till tippen en vända igen, & kanske fika hos mina föräldrar?

 

Få se vad dagen bjuder?...

 

                                Kram på er mina fina!!  


Av Lena - 4 maj 2012 21:18

 

Lite bilåkande, in till stan & handlade sånt som inte vår bästa lilla Lanthandel har.


 

Nu på kvällen kom min syster med familj förbi en snabbis, & kusinerna lekte & gosade med varandra!  


 


 

Tur hundarna har varandra dagar som dessa, när vädret är urk, lek & åter lek är enkelt att fixa till!!  

 

Nog för att jag gillar hocky, men inte nu en fredakväll... & inget annat att se heller, köpte en veckotidning, får läsa någon smaskig novell istället!  

 

                              Kram mina fina!  


Av Lena - 4 maj 2012 12:08

                                              Malte Palte!!  

 

Såvare fredag igen! vaknade till ett disigt & grått väder, kallt & trist... men värmen är uppskruvad här inne!!  

 

Någon lite uträtta vända till stan, annars bara vara & hundvändor förståss!  

 

Skrattade gott igår när vi kom tillbaks från skogen, Malte hade plaskat i vatten så han var geggig å så, men Märta var ren & fin.

När vi gick in i huset, brukar gå genom garaget, så har dom som sagt själva lärt sej att man hoppar automatiskt in i duchen, så & igår, Malte stod i den innan jag han stänga dörren!  han ÄLSKAR att bli duchad! & när han var klar ställde sej Märta med tassarna på kanten in i duchen & väntar på att man ska lyfta henne över kanten, & fast jag lyfte henne därifrån så sprang hon tillbaks!!

-ducha mej mamma ropade hon!!  skruttgumman!  

 

Idag lär det åxå bli avspolningar, regnet har geggat vägarna, trist  

 

                          Kram & fin fredag på er!  


Av Lena - 3 maj 2012 17:05

 

En helt vanlig dag...

 

Tränat lite "allmänbildning" med Malte!  gått en tur i skogen här hemmavid, med koppel på.

 

Varit in till stan & uträttat en massa ärenden, köpt hundmat & hundgodis bl.a

 

Gubben fixar med husbilens bromsar, bytt olja & filter & strax ska vi fika

i den!  

 

& så Lats Dance ikväll!! kul!!

 

                  Kram mina fina vänner som kikar in!!  

Av Lena - 2 maj 2012 20:00

 


 

Hemkommen från mitt underbara jobb, fixa lite mat & iväg för en liten vända i grann socknen för en skön prommis!  idag var det full fart i spåren! mötte 3 hundar & 3 fyrbenta! rekord!  

 

En snabb "date" han jag dock med innan, med Hero & Roffe! sötisar!  

-Lycka till i helgen & ha så mysigt!! Hero ska nämligen på utställning!  

 

Pratade åxå med matte Maria, om att jag fick en förfärlig träningsvärk i benen efter utställningen i söndags, & ändå gjorde jag inget! spände mej troligen ha ha..  kan bli så om man är "överpeppad"  fick jag höra... ....  

 

Ledig för resten av veckan, ska ta mej en riktig träningsdag med Malte i morrn! säger jag i alla fall nu....

 

                                              Kram på er!!  

 

 

Av Lena - 1 maj 2012 22:21

 


 


 


 


 

Behöver jag säga att det blev dushning när vi kom hem??  

 

Gubben har lite ont i ryggen, så det blev inget vedklippnin, han tyckte att vi skulle åka till skogen istället, sol, värme & fika, hundar som lekte & fåglar som ropade, så rogivande... fast jag har allt koll, vill inte stöta på någon varg...

I en & en halv timme for dom på i hundrasjutti!! hur mycket energi har dom egentligen!  för när vi kom hem, så fortsatte dom busa i säkert en timme till!  

  

Sedan lugnade dom ner sej en stund, fick mat & så ville Petrus ut på gården, där blev det Aika mys, jag stod inne i köket & knäppte kort genom fönstret på dom 2 gullisarna!  

 

Strax sängen.

 

                      Kram alla fina & sov så gott!  


Av Lena - 1 maj 2012 13:49


 För er som kan se kommer här en liten filmsnutt från igår, ganska så obekväm teräng, men kul hade dom i alla fall!

NEJ! hela snutten blev inte med! den slutade med att Petrus rullade runt & gullade sej i gräset! ...


 


 


 


 


 


 

Tog presis kortet när Märta flög fram till killarna för att om möjligt? få tag

i pinnen!!  


 


 

Idag lyser en sol från en klarblå himel, & allt växer så fort! vackert...  


 

Har precis skördat en knippe små rabarber! & i ugnen puttrar årets första rabarberpaj på gluten fritt vis!  denna har jag gjort i många år, sagolikt god! blandar mina special havregryn med hackad mandel eller dom nötter man vill ha, solroskärnor & ev russin? man tager faktiskt vad man haver! jag hade nu i lite mandelmjöl åxå! & sist ringlar man över flytande eller lös honung & rör om, i en form & grädda, njut med glass! mumma!!  


 


     Kanske ska vi börja med veden idag? urk..

 

                        Kram & fin dag ni alla som kikar in!!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards