frallorna

Alla inlägg under september 2011

Av Lena - 25 september 2011 17:00

  

Grannen & jag åkte till skogen på förmiddagen, båda ville ha lite mer lingon, vädret perfekt, & lingon fanns det gott om!

           

10 liter var vad jag plockade & behövde,  grannen likaså, men mer därtill fanns det kvar när vi åkte... en ballong låg där i skogen åxå  den plockade vi inte!  

 

Fikade & pratade, mysigt, hundarna fick vara hemma, lite ovant var det allt, att inte ha dom runt benen & hålla koll på!

Inte nog med att hon är min granne & vän, hon är veterenär åxå! -gissa om de är bra då, när man har djur? =  

 

Nu ska bären rensas, sedan fryser jag in dom & tar fram efter hand & kokar sylt!

 

True Talent om en stund, nyss avnjutit en super läcker pizza som jag gjort, med chremfraich stuvade trattisar, färska tomater & ost... filibabba!!  

 

Jo föresten! fick med oss ett gäng Hjortflugor/Älg fluga...

  

... sabla lilla krabat va eländig du är!!!  grannen skrek till 2 gånger i bilen, hittade dom i håret!  -ja jag kan inte annat än skratta åt eländena! & i mitt hår kryper åxå en runt nu! eller hur många dom är? får inte tag i den/dom! -eller, fick tag en en gång men den smet, myser i min skalle just nu... gubben ska få kamma igenom håret mitt noga bara tiden finns, det hjälper nämligen inte att tvätta det heller, för dom överlever & iglar sej fast...  

 

Nåja! nu bär rensning!

 

                   Kram & må så gott mina fina!  

Av Lena - 24 september 2011 22:30

            

Iväg till hamnen & försöka ta sej i båten! Karin är mycket lättare för vovvarna att ta sej i, för mej åxå!  ...

...iväg... sol... framme & fika!  


 

            

                        Omgående började pinn leken!! ... 


   

                             ...& känna på vattnet! 

                                     Höst färgs hund!  

   

     En skogs vända på ön, hittade massa Trattisar!! ...

                    ...efter den var de skönt att bada lite...

   

                         Petrus: -pappa krama mej! 

           

 

   

 

           

Efter nästan 5 timmar styrdes kosan hemåt, filtarna virades omkring oss, Malte gömde sej i svägerskan  

   

           Tack brossan med fru för en underbar tur!  

 

Deras plan var att ta upp båten idag, men nej... för om? det blir fint väder nästa helg, så kanske det blir en tur till!...

...vem vet...  

 

Skulle göra svamp pizza när vi kom hem, men tiden hade sprungit iväg, så den görs i morrn!

 

I 2 timmar har dom sovit på golvsängen med oss, medans vi kollade Fångarna på fortet, & Malte & Petrus har fått masage, skönt skönt  

Sträckt på sej, druckit lite vatten & bytt sovställning & slumrat vidare... 

Det tar att vara på sjön!!

 

                                             Kram kram!         

Av Lena - 24 september 2011 10:52

  

                          Igår härligaste mys kväll  ...

 

...idag eller nu! sticker vi till sjön, för en sista båt tur, i min brors & frus båt, en "plastbåt" varm & skön, för en tur ut till någon fin ö, där det blir mackor & kaffe! solen strålar, mmmm...  

                                         Kram på er!  

Av Lena - 23 september 2011 19:29

  

En underbar åker promenad tog gubben & jag med våra 3 hjärtan!  

            

Spring i benen har dom! men oj vad nosarna används!!

-harar, & diverse vilda djur som åxå går här, fast förhoppningsvis mest på kvällar & nätter...

   

 

   

 

   

Är så ofantligt lycklig att vi äger just dessa 3 små yrväder, eller våra goa Trollungar, kärt barn har många namn  

                                          

Bakat en smördegs pirog med kantarell stuvning, till det en god sallad & kanske lite rödvin...

Vovvarna har fått kyckling topping & är mätta & nöjda!

 

Idol väntar! gillar juryn, gillar Idolerna, spännande!!  

 

                     Kram på er mina fina bloggisar!     

Av Lena - 23 september 2011 11:56

 

 

  

I väntan på de tiggda ost skivorna, blev det lite kärleks mys där på köksgolvet mellan Malte & vår älskade, fina & goa Aika!  hon älskar verkligen vovvarna vilkorstlöst  

 

Solen lyser! dörren står öppen ut! vet inte riktigt vad vi ska göra idag...

 

Hoppas ni har samma fina höstdag!

 

                                              Kram på er!  

Av Lena - 22 september 2011 23:21

  

Märta, Malte & jag åkte till åkrarna, mys mys...

Åkte förbi kossorna i backen, bra tänkte jag, stanna där ni!

Deras hage går ända dit där jag ställer bilen...

Vi klev ur, vovvarna sprang ystra & glada! sedan satte sej Märta så fint så & spejade, Malte likaså, jag fotade...

  ... & fotade... tills Märta satte västa fart förbi mej & bortåt...

Jag vände mej om, där kom kvigorna rusande nerför backen I vild iver & nyfikna!

& Märta satte fart mot dom, & då är goda råd dyra...

 

Med hjärtat i halsgropen, ropade jag på Malte & rusade i motsatt riktning, alltså ifrån Märta...

 

Malte kom, men Märta fortsatte... då känner man lixom hur hjärtat dör i en... -nej nej neeeej!!!...

 

Men så vände hon om för att se om Malte var med, & då inte han var de, & såg oss sprinag ifrån henne, ja då kom hon springandes till oss! phuuuu....  

 

Vad jag tror är, att om hon kom till hagen & in i den, så skulle hon säkerligen rejsa runt i hundra sjutti!... eller så har jag fel & hon skulle lägga sej ner?? det får bara inte hända...

 

Så nästa gång måste jag tänka lite längre...

  

Sagolika ytor att springa på! men oj vad det blåste! så det riktigt dånade!!

          

                                     Träden vajade i vinden... 

            

      ...bekom inte vovvarna, som lekte & hade sååå kul!! 

          

In i åker skogen, & som tur var, så hade jag i alla fall denna gång med mej en bajs påse!  för i år växer det Trattisar precis överallt! blev en god stuvning på kvällningen!

   

 

   

& så begav vi oss mot bilen & hem... -Tack åkrarna för att vi får springa på er!!  

   

Petrus som fick ta det lite lugnare idag, väntade på sin sköna vända!...

 

                      ...genom vår vackra by & bårtåt...  

 

Jobbat klart för veckan, tänk då känner jag mej alltid lite piggare! alltid något  

 

Nu väntar golvsängen & hund gos!

 

                     Kram kram mina fina bloggisar!     

Av Lena - 21 september 2011 21:20

  

 

Samma idag, hem från jobbet & sjunka ihop på golvsängen..

 

Kraften är tillfälligt borta, men sköna lugna rundor orkar jag i alla fall med, idag blev det dock bara hemmavid.

 

Jobbar bara 3 timmar i morrn, sedan ledig tills måndag, så jag klagar inte! & till råga på det så äääälskar jag mitt underbara jobb!!  

 

Somna på golvsängen ska vi göra ikväll!

 

                                         Kram mina fina!  

 

 

Av Lena - 20 september 2011 21:55

  

                                      Aika & Petrus =   

 

Hem från jobbet, orkade inget annat än att stupa omkull på den välsignade golvsängen!

 

Får Järn dropp nästa vecka, tröttsamt att vara trött hela tiden  -men men! det är petitesser! det finns dom som har det mycket mycket värre!!...

 

Tandläkarundersökning idag åxå, UA! vilken lycka!!  

ska bara dit i morrn bitti & justera min sov bett skena, den skavde visst sa tandis, inget jag märkt iof.

 

Nu ska jag kojsa!

 

                                              Natti natti!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards