frallorna

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Middag på er! :)

Av Lena - 29 november 2010 17:19

  

                                     Sötnos!!      

                                    Sötnosar!!    

                                                 Söt!!    

                               Kallt....  

 

Fy kattsingen så kallt det är!! tycker i alla fall jag!

 

-15 i morse, räcker gott!

Lämnade huset på förmiddagen, katter & hundar inne i stugvärmen, varmt & gott.

 

Gubben var hemma före mej, & hade börjat göra upp eld i pannan, då var det endast 17,8 inne! hua säger jag för att frysa!

 

Nu är det 20.1 sakta sakta går det upp...

 

Fast jag är inte nöjd förens det är -minst! +22.5!  & allt däröver är bara sååå skönt! 

 

Nu tv mys på golv sängen, under täcket!  

 

                                           Kram kram!  

 

Pst! klockan är 19.07 & det är +23,4 inne!   

 

 

 
 
Kaisa

Kaisa

29 november 2010 18:43

Hej Lena!

I år har jag varmt inne, peppar, peppar ta i trä :) Idag 24 grader inne... Förra året satt jag med 15 grader och då var jag inte glad.....

Kvällskramar / Kaisa ♥

http://blogg.expressen.se/fimpanu

Lena

29 november 2010 19:10

Mins sååå väl hur kallt du hade det!!! & jag mins hur eländigt jag tyckte det var! ;)
Skönt att det rätat till sej!! här åxå nu! fniss... ;)
Kram!♥

 
skånepågen

skånepågen

29 november 2010 20:00

Håller med, minst 21 grader måste man ha tycker jag i alla fall.
Tänk de som har öppet fönster, eller lite öppet i sovrummet året runt. Huga ligen på vintern. Men det finns ju vinterbadare också. Ja du, det finns folk till allting. Å tur är kanske det.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

29 november 2010 21:03

Mmm ;) nu har vi snart 24 grader inne ;) sköööönt! :) för natten blir kall! aningen svalt när man sover är iof. skönt, men absolut inga öppna fönster vintertid! ;)
Vinterbad är heller inget för mej ;)
Kram & godnatt!♥

 
pezze

pezze

29 november 2010 21:13

hmm.. här i alingsås e det ca -10 grader med isande vindar som biter tag i kinderna o i lgh e det småttkallt..får ha en täcke lindad runt mig ibland!!!
för det drar från fönstret trots jag har all ventiler stängda!!!
har klagat för vaktmästarn några år sedan, men tro du det hjälpte.. näää!!!!!
men ska nog ringa till dom under veckan igen!!! :P
men ser att ni iallafall har det kallare ;P *retas lite grann* hihihi
nyss ätit mammas hemmagjord tomtegrött o det smakade mumfilibaba :P
kram på er

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

29 november 2010 21:31

Isande vindar! ja då blir det ännu kallare! hua... brrr...
Fy för din dragiga lägenhet! inte alls skönt! ;) klaga på vet ja! fniss...
Åååå Tomte gröt! va gott!! brukar äta den med lingonsylt ibland! ;) fast kanel & socker är inte heller fy skam :)
Kram i kylan!♥

 
Wille

Wille

30 november 2010 14:21

Här var det 15 grader inomhus i morse vid 06.30, för i natt hade det varit strömavbrott och efter det satte inte värmepumpemn igång ordentligt, så det fick göras "manuellt". Matte tyckte det var kallt så hon kröp ner under täcket igen, men nu är det skönt, sådär en 21 grader inne och -7 grader ute, så hon har vågat sig ut från täcket sedan ett par timmar tillbaka.
Vi har varit ute på en snöbus promenad för en stund sedan och jag älskar bara att rulla i snön, fast det vet väl alla nu gissar jag.

http://willebus.bloggagratis.se

Lena

30 november 2010 15:30

Å hua så kallt! då är verkligen täcket bäst! ;)
Vi har åxå varit ute på en bus promenad, eller rättare sagt jag! busade ;)
Kram!♥ /Petrus

 
pezze

pezze

1 december 2010 18:25

har du LINGONSYLT i tomtegröten!?!?! :O jösses du e helt galen ;P
hihihi!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

1 december 2010 22:09

ha ha ha ha... nej då det är sååå gott! ha ha ha ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards