frallorna

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lena - 24 augusti 2010 19:16

  

 

Ganska lugngt här, fast förståss lite bus ,  regnet har öst ner mer eller mindre hela dagen! & strax dax igen för fångarna på fortet!

 

Fler knop än så har det inte blivit  

 

                                   Kvällskram mina fina!!  

Av Lena - 23 augusti 2010 19:10

 

                                 Vacker bad "Prins"  

 

...fast inte idag  men iof. så har vädret varit helt strålande med riktig sommarvärme!!

 

Jobbat min första dag! har riktigt längtat att få börja igen!

 

Härligt när ens jobb käns så  

 

Ska strax kolla Fångarna på Fortet! älskade verkligen den serien när den gick för många många år sedan, & nu är den tillbaks! för ett kort tag...

                                            Fin kväll & kram!  

Av Lena - 22 augusti 2010 21:35

  

                                                Kusiner    

         Visst blev det fika hos syster yster!!.. 

Hemagjord Butterkaka & så världens godaste Kladdkaka med grädde! det receptet är det bästa jag någonsin ätit! så hänförande god! magisk är rätta ordet!  & ändå glömmer jag skriva av receptet varje varje gång...   

På vägen hem stannade vi till hos kära mamma, som plockar ca 4 liter rensade blåbär till mej! lyx lyx! 

 

Ja så blev dagen, en lycklig lill kusin som fick värsta lyx telefonen av sonen, den låg i sin svarta lyxiga förpackning & glänste, vissa saker inte ens använda! som ny!    

Lillasyster fick massa pärlor med ask till  

-för liten för en mobil

-ja nu ska det ju inte vara någon leksak direkt, utan en säkerhet att kunna nås! fast det fanns ju en del fineser på den förståss  

 

Fullmåne har det blivit! vackert!!...

 

                                    ...& en ny vecka väntar...

 

                                          Kram & sov så gott!  

 

Av Lena - 22 augusti 2010 12:27

  

Denna min älskade Pelargon kommer från Agios Georgios på Corfu  

 

Semestrade där, min kära mamma & jag, försommaren -04

 

Hade spanat in denna Pelargon, som var den största jag någonsin sett!! växte "vilt" på en övergiven bakgård, klängde sej över huset!!! helt makalöst!!!

 

& i sin enkelhet med så skira oranga blommor...

 

Måste bara ha ett skott! dessa turister suck..  

 

Så vid mörkrets inbrott en kväll, gick vi iväg mamma & jag, rustad med både sax & påse  

 

-Hon höll "vakt" medans jag gick in, skrattandes så jag höll på att rasa ihop  

 

-det knakade & lät som en ångvält hade kört in! tror det var bambu jag trampade på!

& mamma hon väste "tyyyyst"   

-bäck mörkt, så inte såg jag vart jag trampade heller, men från en gatu lykta såg jag i alla fall "min" Pelargon...

 

-Tog några skott, LYCKA!  

 

Vet inte vilken jag skulle frågat? om jag skulle ha varit ärlig, tror nog inte det var så farligt & stort "brott"

 

Växer även här & blir som en hel buske om somrarna! & efterssom jag lyckats överleva den så många år, så måste den vara en riktig "kämpe"

Men i år trodde jag den hade gått hädan som så många andra jag har, såg knakigt ut ett tag, men så kom den sakta igen "min kämpe" & just idag eller igår, slog den så ut i blom för första gången i år...  

 

När gubben vaknat från nattskiftet, ska vi åka till min kära syster med familj!

Ena sonen ska med, & han ska ge sin lilla "kusin" sin gamla (fast nästan ny) mobil telefon!

 

Blir väl lite fika kan jag tro!  

-kanske på deras veranda då  lyser!!

 

                                         Kram & fin söndag!  

 

 

Av Lena - 21 augusti 2010 18:00

  

Ett myller av mäniskor, gamla moppar, traktorer & bilar..  

En traktor Porche! har jag alldrig sett förut..  

Hur kul är det inte för "gamla" gubbar att få gasa till lite!  

 

Social träning för Petrus & Märta blev det åxå, så mycket att kolla på, & hundar överallt! vi köpte Mjuk glass   gillades av Petrus! som tur var inte av Märta, hon föredrog sitt tokade godis  

Sol & värme, blev 2 härliga timmar!  

Nu ska jag pyssla lite med min super kuliga hobby igen, att sy dockor! här en skara andra handare, lite lytta & så  ingen håller måttet...

-men de gör ju inte jag heller! så?...  

-spela roll hur man ser ut då!!  

 

                                    Kram kram mina fina!  

Av Lena - 21 augusti 2010 14:42

  

                                    Älskar denna bild  

 

Har regnat hela förmiddagen, men nu uppehåll..

 

Träff i stan med gamla moppar!

-har parad genom staden på eftermiddagen, alltid lika galet skoj att se!

På kvällen har dom fest, -stor folkfest-, med musik & tok! 

-ännu roligare att vara på!  

 

Men gubben jobbar natt, så i år får det vara, men se dom åka nu snart, de tror jag att de blir!  slog visst Guinnes rekor förra året!  som visst Holland tagit tillbaks i år    

 

& bloggen den fortsätter vara så, att en del ser på ett vis andra på ett annat, mycket märkligt... har inte fått något svar från Bloggen ännu, kanske har dom helg ledigt?...

 

Men jag har tagit bort min bakrundsbild & satt in en enfärgad om är bucklig, så det blir lättare att läsa för dom som har problem...

 

                                                 Kram & hej!   

Av Lena - 20 augusti 2010 23:18

  

Visst är hon söt denna lilla Äppel blomms unge! köpte den i Gamla stan i Stockholm till min mamma på Mors dag för över 9 år sedan, & där i Saint Paulan har hon suttit så sött sedan dess!    

Åkte som sagt hem till mina föräldrar på eftermiddagen, fikade, & mamma & jag bytte lite tidningar!  efter bullar & sockerkak blev det...  

-näää inte bruna bönor!!!  utan Dajm tårta!    

Petrus & Märta satt där under bordet & såg frågande ut?

-var är mormors goda kakor?  

..fick såklart smaka kaka dom åxå  eller åt Märta hade jag tagit med nytorkat Renkött, som hon älskar!  

 

Ja så var strax denna kväll till ända, har kollat långfilm för ovanlighetens skull! lite släpig en med Lassgård...

 

                            Kram på er mitt i natta!!  

Av Lena - 20 augusti 2010 15:33

  

              Vår älskade goa Chokladboll!! 

 

Måste fråga er läsare!

 

-Kan ni läsa & se bilderna ordentligt?

-Har ni enfärgad bakgrund bakom texten & bilderna jag lägger ut?

 

Min syster har problem, som vi trodde var på hennes dator, att hon ser båtarna som jag har brevid läs & bild fälten, dom ser hon som bakgrund när hon läser, & då blir det attans jobbigt att läsa min blogg!

 

Nu har jag hört att i mina komentarer hade en samma problem där, alltså inte den enfärgade bakgrunden!

 

Snälla berätta detta för mej så jag kan få rätsida på det isåfall!

 

-Vill ju ha en blogg som alla kan läsa utan problem!  

 

Morgonvändan & lite lite duggregn, & vid 13.00 tog vi en tur trots regnet! Petrus & Märta hade inget emot det  

 

                      Kram & fin fredag mina fina!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards