frallorna

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Igår & idag...

Av Lena - 29 augusti 2010 12:30

  

Hjälp vilken vacker bild jag fick till i går!! ...  

Jag skulle ju kolla in mina Kantareller i en närliggande skog igår, tog så kikaren för att kolla om jag skulle kunna köra ända fram till skogs kanten, om där var spannmåls sådd eller gräs...

-Vad skådar mitt högra öga då?

-Jo mäniskor som precis parkerat & kliver ur bilen! & går mot min skog!  

-Lusten för att åka dit rann av mej som vatten på en gås...

-Undra just om dom hittade mina kantareller?

 

-Då kom gubben presis in & sa att vi fick lov att kolla till Karin, batteriet behövde nog sättas på laddning, så jag kokade kaffe & lade i lite fika & åkte till hamnen istället!    

Tänkte en liten sväng med Karin, men hua så kallt det var där! tänkte brygg fika då?

-men inte ens de ville vi...

-Satte oss i bilen, startade & körde några hundra meter, då mötte vi bror med fru!

-häng med oss ut!  

-backade tillbaks bilen & hoppade i deras "varma" båt! mysigt!!       

Min bror frågade mej om han fick gasa på "lite" han vet ju att jag inte gillar fart...

-Jo det fick han, men hu hu... jag satt med hjärtat i halsgropen! -skräckblandad förtjusning lixom..     

"pappa" & Märta dom kärleks myste  mina fina..  

    ..hittade denna fina ö, slog läger & fikade!    

                    ..sedan navigerades det hem!...   

..& Märta somnade inlindad i en filt på min jacka...

 

När vi satte oss i bilen & körde hemåt så kom regnet! har så regnat hela natten, uppehåll på vår förmiddags promenad, men ska visst bli mer senare...

 

                                      Fin söndag på er alla!  

 

 

 
 
Ingen bild

Kerstin.

29 augusti 2010 16:46

Härliga bilder,bara solen som fattas, det är ju bara regn,regn, men den kommer väl tillbaka hoppas vi....Måste säga att du är helt otrolig å komma ihåg din kamera, hon är ju ett med dig...
Kerstin...

Lena

29 augusti 2010 19:23

Ser du inte dom sista strålarna på första kortet! ska det bli dom sista för agusti tro? vackert var det i alla fall! & idag kom då inte fram som sagt!
Ja du, jag känner mej så tom & vilsen utan min kamera! den är som min högra hand nästan! ;)
Kram på er!♥

 
pezze

pezze

29 augusti 2010 23:18

igår har det principt åskat till o från ända tills mkt tidigt imorse vid 3-4 tiden på morgonen... inte hela tiden utan till o från o det har t.o.m kommit lokala hagelskurar här o där i alingsås!!! :(
morsan sa det för jag hör ju inte...
o idag har det regnat men solen har iallafall lyckats bryta igenom den tjocka molnen o sken på oss en stund...
o sommarn har nog svischat förbi oss nu så hösten e på intåg nu!!!!
lite trist alltså...
men...
snart e det JUUULLLL!!!! ;)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

29 augusti 2010 23:32

Jasså! ni fick åska! den hade jag velat ha här! he he...
Vi har haft regn till & från hela dagen, men inget hagel ;)
Ja det känns verkligen att hösten är här! & även om solen lyser, så är det ingen sommarvärme i den ändå ;)
God Jul! ha ha ha... ;)
Nattkramen!♥

 
Ingen bild

nakkik

30 augusti 2010 00:59

En liten hälsning från London. Nästan alla tänkbara väderlekar idag (OK ingen snö då). En av Trosa kusinerna med make på besök hela veckan, de reser hem på tisdag>>> snyft, snyft... Hoppas Petrus har det bra på sin dejting... förstår att Ni saknar honom..... Ha en bra kommande vecka. Kramar ♥♥♥

Lena

30 augusti 2010 23:10

Tack! :)
Petrus har haft det sååå bra så! men skönt att ha honom hemma nu igen! :)
Härligt att ni fått rå om varandra ett tag! alltid jobbigt när det är över...
Kram!♥

 
Ingen bild

anki

30 augusti 2010 10:56

Jag tycker du skulle inhägna din skog så obehöriga inte tar DINA kantareller ::))) fniss fniss

Lena

30 augusti 2010 23:04

ABSOLUT!!! ha ha ha ... ;)
kan ju bara hoppas att "dom" blev nöjda med dagen! & inte tog alla "mina" svampar.. :)
Kram!♥

 
paloma

paloma

30 augusti 2010 18:28

NU lämnar jag ett litet avtryck! Lika fint som vanligt! Kul att se dina små vovvar igen! Har nästan tappa lusten i sommar till att blogga! Har kvar båda mina bloggar ännu! KANSKE får ett ryck att börja igen! Hoppas ni har det bra? krama dina fina vovvar från mig! TITTAR IN DÅ OCH DÅ även om jag inte komenterar jämnt. kram kram

http://www.paloma.bloggpalatset.se

Lena

30 augusti 2010 22:59

Hallå & kul att höra ifrån dej! :)
Har förstått att du tagit ett uppehåll! vila från bloggen du, & njut av hösten!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards